استراتژی ایمیل مارکتینگ: راهنمای مبتنی بر علم داده کاوی
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

سه شنبه 22 تير 1400
ن : khashayars

استراتژی ایمیل مارکتینگ: راهنمای مبتنی بر علم داده کاوی

استراتژی ایمیل مارکتینگ: راهنمای مبتنی بر علم داده کاوی

بازاریابی ایمیلی از تمام استراتژی‌های بازاریابی آنلاین از جمله: سئو، تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوا و ... بهتر عمل می‌کند! استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی را تشکیل می‌دهد. ایمیل مقرون به صرفه‌ترین روش تبلیغات محصولات و خدمات شماست. به طور متوسط، به ازای هر دلار هزینه برای ایمیل مارکتینگ می‌توانید تا 51 دلار درآمد کسب کنید. بد نیست؟ در اینجا ما قصد داریم بهترین استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ را برای دستیابی به نتایج خارق العاده با شما به اشتراک بگذاریم. تمام این نتایج را از طریق اندازه گیری (ROI ایمیل مارکتینگ) می‌توان به دست آورد.

متن ایمیل‌هایتان را شخصی سازی کنید

وقتی که می‌گوییم ایمیل مارکتینگ منظور ما این نیست که برای تک تک مشترکان یک ایمیل شخصی سازی شده ارسال کنید. شخصی سازی به این معنی است که شما از طریق داده‌های مشتری برای ایجاد یک پیام مشخص استفاده کنید. بهترین مدل اجرای این کار را شرکت آمازون انجام داده است! منظور از شخصی سازی شدن در اینجا به معنی ارسال ایمیل با نام محمد عزیز نیست! آمازون به کمک داده‌های مشتریان اقدام به ارسال ایمیل براساس نیازهای مشتریان خود کرده است. جف بزوس مدیرعامل آمازون معتقد است که ایمیل‌ها و خبرنامه های ایمیل بسیار با ارزش است به همین دلیل است که او و تیمش از این کانال بیشترین استفاده را می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده است که 35 درصد از پیشنهادات آمازون به مشتریان از طریق ایمیل انجام می‌شود. اما نکته ای که نباید فراموش کنید داشتن عنوان ایمیل جذاب است.

مشتریان خود را بخش بندی کنید

طبق گفته بسیاری از بازاریاب‌های ایمیلی، بخش بندی مشتریان دومین استراتژی برتر در ایمیل مارکتینگ است. اما آیا علت این مساله را می‌دانید؟ وقتی که پایگاه داده خود را تقسیم بندی می‌کنید، فعالیت‌های ایمیلی شما بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. بیاید برای اینکه این مساله را روشن کنیم یک مثال ساده را بیان کنیم: فرض کنید شما قصد دارید یک رویداد در حوزه کاری خود برگزار کنید، و با ارسال یک ایمیل یکسان به تمام مخاطبان خود در شهرهای اطراف و یا حتی سایر کشورها مخاطبان را هدف قرار دادید. تا اینجای کار به آزار دهنده بودن ایمیل خود پی نبرده اید؟! بنابراین تقسیم بندی مشتریان به وسیله ابزارهایی مانند CRM بسیار مهم و کاربری است. و می‌تواند نتایج بهتری برای کسب و کار شما داشته باشد. پس از ابزارهای تکمیلی در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

ایمیل‌هایی ارسال کنید که موبایل فرندلی است

در سال 2012 حدود 27 درصد از کل ایمیل‌های ارسالی از طریق موبایل باز شده‌اند. این رقم در سال 2014 به 42 درصد افزایش یافت و هم اکنون بیش از 61 درصد از کل ایمیل‌های ارسالی در موبایل باز می‌شود. فرض کنید شما به عنوان یک مخاطب اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید چیست؟ بلی دقیقا چک کردن موبایل تان است. و شاید برایتان جالب باشد که بدانید که تقریبا 20 درصد از ایمیل‌های ارسالی برای موبایل بهینه نشده اند. بنابراین به عنوان یک بازاریاب دیجیتال اولین کاری که باید انجام دهید این است که بهینه سازی ایمیل را برای دستگاه های تلفن همراه داشته باشید.

کپی رایتینگ، طراحی و دکمه‌های مناسب داشته باشید

چه صفحه فرود، صفحه اصلی یا الگوهای ایمیل خود را تست کنید. البته این تست کردن‌ها باید براساس داده‌هایی باشد که در گذشته به دست آورده‌اید. داشتن متن مناسب و جذاب برای مخاطبان کافی نیست شما برای موفق شدن و رسیدن به نتایج بزرگ و مهم لازم است که طراحی ایمیل و دکمه‌هایی که طراحی می‌کنید را بیشتر از قبل بررسی و تست کنید. تحقیقات نشان داده است که دکمه‌های بزرگ و قرمز رنگ بیشترین میزان کلیک را داشته اند. پس اگر می‌خواهید نتایج درخشان داشته باشید این موارد را مدنظر قرار دهید.

از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

ایمیل‌های مبتنی بر داده از مهمترین وظایفی است که هر بازاریاب باید داشته باشد. به عنوان هنگامی که فردی در وب سایت و یا اپلیکیشن شما ثبت نام می‌دهد وقت آن رسیده است که شما هم یک ایمیل خوش آمدگویی برای او ارسال کنید. و یا کاربری که از سیستم شما خرید کرده یک ایمیل تشکر از خرید برای او ارسال کنید. البته این نکته را باید خدمت شما مخاطبان عرض کنیم که متاسفانه اهمیت اتوماسیون در بازاریابی بسیار اندک است. برای موفقیت در برنامه های بازاریابی و افزایش فروش لازم است که این مساله را بیش از گذشته مدنظر قرار دهید. امیدوارم نکاتی که در این بخش با شما در میان گذاشتیم برای کسب وکارتان مفید واقع شود.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،