مزایا قالب وردپرس
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

سه شنبه 11 خرداد 1400
ن : khashayars

مزایا قالب وردپرس

مزایا قالب وردپرس

 

(wordpress themes)

قالب‌ رایگان وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر در حال آماده شدن برای ساخت اولین وبسایت خود هستید، وجود ده‌ها هزار قالب رایگان وردپرس نعمت بزرگی است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. در سراسر جهان افراد متخصص کدنویسی و طراح به دلیل متن باز بودن وردپرس این امکان را دارند که طرح‌ها و ایده‌های خود را توسط کدتویسی برای دیگران به شکل ساخت قالب ارایه کنند.
در دوره  کنونی که ساختن یک وبسایت، تبدیل به ساده‌ترین کار شده است، استفاده از یک قالب رایگان به همراه هزاران افزونه رایگان با عملکردهای ابتدایی به نظر عالی می‌رسد. سایت‌های ساده‌ای که عملکرد درستی دارند و کاربر را باتوجه به سبک کار و نوع اطلاع‌رسانی یا خدماتی که انجام می‌دهند، راضی نگه می‌دارند.

قالب رایگان وردپرس

چیست و چه کاربردی دارد؟

مثلا یک قالب‌ رایگان در وردپرس ساده برای یک مدرسه‌ی ابتدایی که اطلاعاتی کلی در مورد مدرسه، ساعت کاری و فعالیت‌های اصلی ارایه می‌دهد و نیاز چندانی برای انجام فعالیت‌های سنگین‌تر در آن دیده نمی‌شود، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. اما قالب های رایگان وردپرس به دلیل سادگی و رایگان بودن معمولا از پشتیبانی بی‌بهره‌اند. بنابراین در هنگام استفاده از آن‌ها دقت بیشتری کنید که آیا عملکردهایی که از وبسایت انتظار دارید در آن وجود دارد؟ آیا به کمک و همراهی نویسنده قالب نیاز است یا خیر؟ همچنین به این مطلب توجه کنید که آیا قالب‌ رایگان در وردپرس، مستندات و راهنمایی‌های لازم را در فایل اصلی به کاربر برای نصب و راه‌اندازی و رفع اشکالات احتمالی دارد یا خیر.

قالب‌های رایگان به چند دلیل روی کار آمدند:

نخست: اینکه طراحانی تازه کار برای اینکه بتوانند به آهستگی وارد بازار شوند ابتدا می‌توانند قالب‌هایی را برای عموم به صورت رایگان منتشر کنند. تا هم بتوانند خود را به بازار بشناسند هم اینکه از بازخوردهای دریافتی برای بهبود کار خود استفاده کنند. برای افراد تازه‌کار که مایل نیستند برای ایجاد یک وبسایت هزینه کنند قالب‌ رایگان در وردپرس گزینه مطلوبی است.

دوم: ممکن است یک قالب‌ رایگان در وردپرس در واقع نسخه‌ای ساده از یک قالب دارای نسخه برتر یا پرمیوم باشد که در ابتدا به صورت رایگان منتشر می‌شود تا افراد امکان آزمایش و شروع فعالیت‌های ساده را با آن پیدا کنند و سپس در صورتی که کارآمدی و امکاناتی که آن قالب ارایه می‌کند مورد پسند قرار گرفت نسبت به تهیه نسخه کامل اقدام کنند.

منبع اصلی قالب رایگان وردپرس کجاست؟

(free themes wordpress)

یافتن قالب‌های رایگان کار سختی نیست. برای مثال سایت همیار وردپرس به صورت هفتگی تعدادی از بهترین قالب‌های رایگان وردپرس را به صورت پارسی برای مخاطبان معرفی و ارایه می کند.
از دیگر منابع مناسب برای امکان دیدن و مقایسه قالب هاب رایگان می‌توان به  TemplateMonster, WPExplorer, ThemeIsle و مخزن اصلی وردپرس اشاره نمود

مزیت‌های استفاده از قالب‌ رایگان وردپرس

  • قالب‌های رایگان، کاملا رایگان هستند. به دلایلی که در بالا اشاره شد، این امکان وجود دارد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای یک فایل قالب رایگان در وردپرس را روی هاست خود نصب و استفاده کنید. پشتیبانی منظمی ندارند. در عین حال که بسیاری از قالب‌های رایگان به شما امکان استفاده از خدمات و پشتیبانی را نمی‌دهند، بسیاری از قالب‌های رایگان وردپرس نیز به دلیل تعدد استفاده از آن‌ها خود دارای انجمن‌های حرفه‌ای هستند که تجربیات افراد قبلی استفاده کننده و همچنین راه‌های حل مشکل را می‌توانید با جستجو و پرسش دریابید. بنابراین هنگام انتخاب یک قالب رایگان به سابقه و میزان رضایت و همچنین تعداد کاربرانی که آن را نصب و در حال استفاده هستند دقت کنید.
  • تعداد قالب‌های رایگان تقریبا نامحدود است. به تعداد طراحان، گرافیست‌ها در وب و همچنین کد‌نویس‌های ساده و حرفه‌ای علاقمند به ایجاد قالب، می‌توان قالب رایگان وردپرس پیدا کرد. خلاقیت و تنوع بسیاری در این زمینه وجود دارد و هر روز تعداد زیادی قالب رایگان در مخزن وردپرس با کارایی‌ و خدمات ارزشمند اضافه می‌شود. بنابراین نگران کمبود و انتخاب محدود میان گزینه‌های اندک نباشید.

نقاط ضعف قالب رایگان وردپرس

  • طبیعی است که هر محصولی که رایگان ارایه شود تعداد افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کند.
  • قالب‌های رایگان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. بنابراین اگر یک قالب رایگان را برای کار طراحی وبسایت خود برمی‌گزینید، انتظار نداشته باشد که شکل سایت شما خیلی خاص و بی همتا باشد.
  • ممکن است قالب هاب رایگان دارای کدنویسی‌های کم کیفیت باشند. به هرحال در پشت همه قالب‌های رایگان، طراحان حرفه ای وردپرس نیستند. بسیاری از قالب‌های رایگان توسط کدنویس‌های تازه کار نوشته می‌شوند بنابراین ممکن است دارای کدنویسی‌های غیر استاندارد یا تداخل در اجرا شوند. توصیه این است که هنگام انتخاب به دیدگاه‌های افراد در مورد آن قالب توجه نمایید تا با دردسر کمتری در آینده روبرو باشید.
  • امکانات کم از دیگر نقاط ضعف قالب‌ رایگان در وردپرس می توان به امکانات کم و عملکردهای مختصر اشاره به کرد. اگر قالب رایگانی که انتخاب می‌کنید، نسخه‌ای رایگان از یک قالب حرفه‌ای است که دارای پشتیبانی و امکانات پیشرفته است، خوش به سعادتان، چون در صورت پسندیده شدن و ظاهر مناسب و کارایی قابل قبول امکان پرداخت و خرید نسخه برتر و استفاده از امکانات و پشتیبانی را خواهید داشت. اما در صورتی که امکانات محدود یک قالب ساده رایگان وردپرس را تنها چاره می‌دانید فعلا باید تا رشد وبسایت و امکان توسعه به سمت یک قالب حرفه‌ای  و هزینه برای قالب صبر کنید.
  • پشتیبانی محدود قالب‌های رایگان عملا تعهدی در پاسخگویی به کاربران ندارند. گرچه همانطور که اشاره شد ممکن است. انجمن‌هایی برای کمک به کاربران تشکیل شده باشد که به مهم‌ترین پرسش‌های کاربران برای نصب و راه اندازی قالب رایگان وردپرس را پاسخ دهند. پیش از انتخاب به این نکته توجه کنید. چون در صورت اشکال جدی ممکن است نتوانید به راحتی از پس مشکل برآیید.
  • بروز رسانی اندک قالب‌های رایگان در بیشتر موارد بروز رسانی‌های منظمی ندارند. بنابراین ممکن است با تعداد زیادی از افزونه‌های جدید و نسخه‌های بروز وردپرس سازگاری نداشته باشند. پس هنگام انتخاب یک قالب‌ رایگان در وردپرس به تعدد و زمان‌بندی‌های ارایه نسخه‌های قبلی و میزان رفع شدن مشکلات یا افزایش امکانات جدید و تطابق آن با نسخه‌های جدید وردپرس دقت کنید.در اینجا لازم می‌دانیم برخی مزیت‌های استفاده از پوسته‌های پرمیوم را نیز بیان کنیم. همانطور که می‌دانید سایت مابه عنوان برترین و بزرگترین مارکت ارایه قالب‌ و افزونه‌های کاربردی وردپرس در ایران شناخته می‌شود. استفاده از قالب‌های برتری که در سایت ما معرفی می‌شوند، مزیت هایی دارد که به آن اشاره می‌کنیم.

مزیت قالب‌های پرمیوم در ما

  • این قالب‌ها دارای اصالت هستند. اصالت خرید از فروشنده‌ی بین المللی اصلی برای ما مهم است. بنابراین امکان ارایه نسخه‌های جعلی و کپی شده عملا وجود ندارد. چون توسعه دهنده ایرانی محصول می‌بایست اسناد خرید و لایسنس معتبری را برای معرفی محصول به ما ارایه کند. محصولات نال شده در ما جایی ندارند. محصولات نال در واقع قالب‌ها یا افزونه‌هایی هستند که توسط برخی قفل آن ها شکسته شده و برای استفاده عموم قرار داده شده‌اند. یکی از بدترین اشکالات این قالب‌های نال، امکان افزوده شدن بدافزارها و کدنویسی‌های مخرب به جهت حمله به سایت‌های کاربرانی است که از این قالب‌ها یا افزونه‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین برای چند ده هزار تومان هزینه قالب با امکان پشتیبانی، با استفاده از قالب‌های غیرقانونی همه زحمات خود را یک شبه به هدر ندهید.
  • در سایت ماماقوانینی وجود دارد که خریدار و فروشنده را در یک محیط سالم وحرفه‌ای قرار می‌دهد تا با آرامش و آگاهی کافی به معامله و دریافت خدمات پشتیبانی اقدام کنند. بنابراین اگر از ماقالبی تهیه می‌نمایید می‌توانید انتظار دریافت بهترین کیفیت پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی را از فروشنده در حداقل زمان تعیین شده داشته باشید.
  • بروزرسانی. هر فروشنده قالب در ما موظف است که نسبت به تهیه نسخه ی جدید و پارسی‌سازی اقدام و در سریع‌ترین زمان آن را برای استفاده در اختیار خریداران قبلی و همچنین مشتریان جدید قرار دهد، بنابراین هنگام خرید از مامی‌توانید مطمئن باشید که جدیدترین و کارامدترین نسخه قالب را تهیه می‌کنید.
  • نشان های مابرای هر محصول و همچنین فروشنده یا توسعه دهنده امکان مقایسه و انتخاب صحیح را برای کاربر خریدار فراهم می‌نماید.

تنوع بسیاری از قالب‌‌های رایگان در وردپرس به صورت روزمره به مخزن وردپرس  و همچنین سایت های مشابه خارجی افزوده می‌شود. برای افرادی که خدماتی ساده را از وبسایت خود توقع دارند و یا خیلی در زمینه وردپرس متبحر نیستند شروع با قالب‌ رایگان در وردپرس و تجربه اندوزی در شیوه نصب و تعامل با کارکرد قالب می‌تواند مفید باشد. اما در صورتی که مایلید وبسایت حرفه‌ای بسازید و امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار دهید باید نسبت به خرید نسخه برتر از سایت ما اقدام نمایید. نسخه‌های برتر قالب‌های حرفه ای با امکانات بیشتر به همراه پشتیبانی و همچنین بروز رسانی، کیفیت بالاتری از خدمات را برای کاربران سایت شما ایجاد می کنند.

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،