تحصیل در خارج از کشور
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

یک شنبه 9 خرداد 1400
ن : khashayars

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور باعث می شود دانشجویان دیدگاه وسیع تری از رشته تحصیلی خود داشته باشند و دوره هایی با درک بهتر در کشورهای پیشرفته بگذرانند. دانشجویان می توانند برای دوره های کوتاه مدت فشرده دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا از دانشگاه های برتر جهان پذیرش بگیرند. در این مطلب شرایط تحصیل در خارج از کشور و نحوه پذیرش در دانشگاه های برتر کشورهایی مثل کانادا و آلمان بررسی می شود. همچنین هزینه تحصیل در آلمان و کانادا و مدارک لازم برای پذیرش ذکر شده است.

تحصیل در کانادا

یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در خارج از کشور، کشور کاناداست. در کانادا هر ایالت و منطقه سیستم آموزش و نحوه پذیرش مجزایی دارد و باید مدارس یا دانشگاه های ایالت مورد نظر را به طور مجزا بررسی کنید . زمانی که مدرسه، کالج یا دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید درخواست پذیرش دهید.

برای تحصیل در مدارس دوره ابتدایی و متوسطه باید حداقل از ۶ ماه قبل درخواست داد. درخواست پذیرش در کالج ها و دانشگاه های کانادا حداقل باید از یک سال قبل انجام شود. برای اطلاع از مدارک لازم و هزینه تحصیل می توانید با مدرسه یا دانشگاه مورد نظر در کانادا تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. دانشگاه های کانادا از نظر عملکرد تحصیلی و نرخ بالای اشتغال در فارغ التحصیلان شهرت دارد. ۳۰ تا از دانشگاه های این کشور در لیست ۳۰۰ دانشگاه برتر قرار دارند. چند نمونه از دانشگاه های برتر کانادا به شرح زیر است :

  • دانشگاه تورنتو جز ۳۰ دانشگاه برتر کانادا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا جز ۴۰ دانشگاه برتر کانادا
  • دانشگاه مک گیل جز ۵۰ دانشگاه برتر کانادا
  • دانشگاه مونترال جز ۱۵۰ دانشگاه برتر کانادا
  • دانشگاه آلبرتا جز ۱۵۰ دانشگاه برتر کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، می توانید برای بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنید. کانادا در سال ۲۰۲۱ ظرفیت بورسیه تحصیلی را به ۵۰۰۰ نفر رسانده است. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل دستیابی است. شما می توانید پس از پایان تحصیل در کانادا و دریافت مدرک به راحتی مشغول به کار شوید و در این کشور اقامت داشته باشید.

بسیاری از دانشگاه های کانادا برنامه بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی مهیا کرده اند. از جمله دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه تورنتو، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه مونترال.

هزینه تحصیل در کانادا

طبق آمار کانادا میانگین شهریه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی سالانه ۵۵۰ تا ۳۰ هزار دلار کانادا است. هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا کمی بالا می باشد. اما به طور کلی می توان گفت از کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا یا استرالیا کمتر است. هزینه دانشگاه در کانادا بسته به برنامه تحصیلی ایالت یا مقطع تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال دانشگاه های نیوفاندلند کمترین شهریه را دارند، در حالی که انتاریو گرانترین منطقه برای تحصیل است.

مقطع تحصیلی و دانشگاه هزینه تحصیل
کارشناسی 550 تا 30 هزار دلار کانادا
کارشناسی ارشد 1075 تا 65 هزار دلار کانادا
تحصیل در دانشگاه تورنتو 15750 تا 57050 دلار کانادا
تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا 1300 تا 52300 دلار کانادا
تحصیل در دانشگاه مک گیل 2230 تا 58300 دلار کانادا

 

تحصیل در آلمان

در آلمان نیز مانند دیگر کشورها ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. کیفیت دانشگاه های آلمان از کلاس جهانی برخوردار است به همین دلیل انتخاب خوبی برای تحصیل در خارج از کشور به حسال می آید. زمانی که دانشگاه مورد نظر را پیدا کردید می توانید در وبسایت رسمی دانشگاه شرایط تحصیل را مطالعه کنید. اگر سوالی برای شما پیش آمد به راحتی با دانشگاه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

درخواست پذیرش در زمان نامناسب و کامل نبودن مدارک تحصیلی از اصلی ترین دلایل رد درخواست می باشد. پس سعی کنید، از چند ماه قبل درخواست مدارک خود را جمع آوری کنید و شرایط پذیرش دانشگاه را با دقت بخوانید. به عنوان مثال یادگیری زبان آلمانی نیاز به گذراندن یک دوره دارد و باید قبل از زمان ارائه مدارک آن را آماده کرد. یادگیری زبان آلمانی در موفقیت تحصیلی بسیار تاثیرگذار است. حتی اگر برنامه تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد تسلط به زبان آلمانی تضمین کننده درک مطلب خواهد بود.

هزینه تحصیل در آلمان

موضوع مهم دیگر برای تحصیل در خارج کشور همچنین تحصیل در آلمان اثبات تمکن مالی است. یک دانشجو برای تامین هزینه ها در آلمان باید حداقل مبلغ ۱۰۳۳۲ یورو در حسابی در آلمان واریز کند. این مبلغ برای یک سال کافی می باشد. اگر از بورسیه تحصیلی برخوردار باشید می توانید از این بورسیه به عنوان تمکن مالی استفاده کنید. بیشتر دانشگاه های آلمان دولتی هستند. به همین دلیل شهریه این دانشگاه ها پایین می باشد.

شما تنها باید برای هزینه مدیریت، خدمات و ثبت نام 100 تا 350 یورو پرداخت کنید. اگر در برمن، نیدرزاکسن، زارلند، زاکسن، یا تورینگن تحصیل کنید و دوره خود را به موقع به پایان نرسانید، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه شوید. در دانشگاه های خصوصی آلمان، هزینه تحصیل می تواند برای دوره کارشناسی به 26000 یورو در سال و برای دوره کارشناسی ارشد به 40000 یورو در سال برسد. دوره های مهندسی، بازرگانی و مدیریت بیشترین هزینه را دارند.

دانشگاه های برتر آلمان هزینه تحصیل
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ متوسط ​​شهریه 258 یورو در سال
دانشگاه هایدلبرگ متوسط ​​شهریه 20000 یورو در سال
دانشگاه فنی مونیخ متوسط ​​شهریه 258 یورو در سال
دانشگاه هومبولت برلین بدون شهریه

 

جمع بندی تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور به ویژه در کشورهای پیشرفته ای مثل کانادا و آلمان متقاضیان زیادی دارد. در این مطلب شرایط تحصیل در کشورهای برتر دنیا و هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار گرفت. همچنین امکان استفاده از بورسیه تحصیلی و کاهش هزینه تحصیل توضیح داده شد. تحصیل در دانشگاه های برتر جهان نیاز به پذیرش از دانشگاه مورد نظر دارد و دریافت نامه پذیرش مهم ترین مدرک برای ارائه می باشد.

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،