آموزش نصب دوربین مداربسته در سایت Irancctv.center
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

یک شنبه 26 ارديبهشت 1400
ن : khashayars

آموزش نصب دوربین مداربسته در سایت Irancctv.center

آموزش نصب دوربین مداربسته در سایت Irancctv.center

یکی از منابع رایگان و با کیفیت آموزشی در حوزه دوربین مداربسته بی شک سایت irancctv.center  می باشد. خرید و نصب دوربین مداربسته یکی جذاب ترین فرایندها در صنعت سیستم های نظارت تصویری به شمار می رود. در صورتی که شما دانش فنی مورد نیاز برای خرید دوربین مداربسته را داشته باشید به سادگی می توانید هزینه های سیستم مداربسته را به میزان چشمگیری کاهش دهید. در غیر این صورت می توانید با کارشناسان فنی ما در مرکز دوربین مداربسته ایران تماس حاصل کرده و مشاوره پیش از خرید دریافت کنید. پس از خرید دوربین مداربسته و متعلقات مورد نیاز اکنون زمان انجام پروسه نصب دوربین مداربسته است.

پروسه نصب دوربین مداربسته ممکن است ساده به نظر برسد اما اگر به طور صحیح و مطابق با استاندارد صورت نگیرد عملکرد دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری شما را دچار اختلال خواهد کرد. در برخی موارد دیده شده که به علت نصب غیر اصولی و غیر استاندارد، دوربین مداربسته قادر به ضبط تصاویر و انتقال آن ها به دستگاه ضبط کننده نبوده است. از این رو توصیه می کنیم چنانچه قصد راه اندازی یک سیستم مداربسته را دارید حتما این کار را به عهده افراد متخصص در این زمینه یا نصاب دوربین مداربسته بگذارید.

چنانچه بهترین دوربین مداربسته موجود در بازار را خریداری کنید اما نصب آن توسط تکنسین نصب متخصص صورت نگیرد ممکن است پاسخگوی نیاز شما نباشد و تنها هزینه گزافی را به شما تحمیل کند. در ادامه این مطلب که توسط مرکز دوربین مداربسته ایران تهیه شده است به برخی از نکات مهم و سوالات متداول در زمان نصب دوربین مداربسته اشاره خواهیم کرد.

بهتر است شخصا اقدام به نصب دوربین مداربسته کنم یا از متخصصین کمک بگیرم؟

پاسخ این سوال به میزان زیادی به میزان تسلط و توانایی شما در حوزه سیستم های مداربسته دارد. چنانچه شما به تمامی اصول و ریزه کاری های خرید و نصب دوربین مداربسته تسلط داشته باشید قطعا خود شما فرد بسیار مناسبی برای نصب دوربین مداربسته خواهید بود. در غیر این صورت توصیه می کنیم با کمی هزینه بیشتر، از یک نصاب دوربین مداربسته کمک بگیرید تا از نصب مطمئن و استاندارد سیستم مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر خود اطمینان حاصل کنید.

نصاب دوربین مداربسته یا تکنسین نصب دوربین مداربسته چه وظایفی دارد؟

نصاب دوربین مداربسته یا تکنسین نصب و دوربین مداربسته شخصی که دارای دانش فنی و تجربی در زمینه نصب و راه اندازی انواع سیستم های نظارت تصویری می باشد. این شخص وظیفه دارد تا سیستم مداربسته را به طور کامل نصب و راه اندازی نموده و در صورت نیاز مشاوره لازم برای نصب و راه اندازی و بازدید از محل نصب دوربین های مداربسته را انجام دهد. از دیگر وظایف نصاب دوربین مداربسته می توان به تهیه گزارش از روند اجرازی کار، پاسخگویی به مشکلات متداول کاربران و … اشاره نمود.

به طور کلی یک نصاب دوربین مداربسته می بایست دارای توانایی های زیر باشد تا بتواند پروژه های مختلف راه اندازی نماید:

  • به انواع تکنولوژی دوربین های مداربسته مسلط باشد.
  • با کیس های مختلف دوربین مداربسته از جمله دوربین دام، بولت و …مسلط باشد.
  • قادر به نصب دوربین مداربسته در محیط های داخلی و خارجی باشد.
  • با انواع لنز دوربین مداربسته و نحوه نصب آن ها آشنا باشد.
  • با متعلقات دوربین مداربسته از جمله کابل شبکه، داکت و … آشنا باشد و بتواند در پروژه از آن ها استفاده کند.
  • با دستگاه های ضبط کننده تصاویر و نحوه نصب و راه اندازی آن ها آشنا باشد.
  • قادر به انجام پروسه مانیتورینگ و انتقال تصاویر باشد.
  • بتواند پروسه عیب یابی را به طور کامل انجام داده و دوربین های مداربسته را تست کند.
  • قادر به کار با ابزارهای مرتبط با کار خود باشد.
  • توانایی کار با سیستم های کامپیوتری را داشته باشد.
  • روابط عمومی قوی و مهارت های ارتباطی بالایی داشته باشد.
  • قابل اعتماد و دقیق باشد.

قبل از نصب دوربین مداربسته باید چه اقداماتی انجام دهید؟

در هنگام نصب دوربین مداربسته، ممکن است با توجه به تعداد دوربین های موجود در پروژه حفره ها و سوراخ هایی در دیوار ایجاد شود که چندان خوشایند نباشد. نیازی به نگرانی است. استفاده از تجهیزاتی نظیر داکت، لوله فلکسی و … می تواند میزان این حفره ها را به حداقل برساند. همچنین می توان سیم کشی ها را به نحوی پوشش داد که در معرض دید نباشند و نظم محیط را حفظ کنند. علاوه بر آن می توانید پیکیج دوربین مداربسته بی سیم خریداری کنید. این پکیج ها برای نصب دوربین مداربسته در محیط های بسیار کوچک گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند.

پیش از خرید دوربین مداربسته توصیه می کنیم لیستی از مکان هایی که نیازمند نصب دوربین مداربسته هستند تهیه کنید. تهیه دوربین مداربسته در صورتی که مورد استفاده شما قرار نگیرد تنها هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد. بنابراین مهم است تا لیستی از تعداد دوربین مداربسته مورد نیاز و مکان هایی که از اولویت بالاتری برخوردار هستند تهیه کنید. به این شکل می توانید از اعمال هزینه های اضافی به سیستم مداربسته جلوگیری کنید.

هم چنین پس از مشخص نمودن محیط های مورد نظر برای نصب دوربین مداربسته اطمینان حاصل کنید در این محل ها، هیچگونه مانعی در مسیر دریافت تصاویر دوربین مداربسته وجود نداشته باشد. برای مثال در برخی محیط ها، بخشی از دیوار در مسیر تصویربرداری قرار گرفته و علاوه بر مشکل دریافت تصاویر، عملکرد نور مادون قرمز دوربین مداربسته را نیز با مشکل مواجه نموده است.

چه محیط هایی نیاز به نصب دوربین مداربسته دارند؟

  1. درب ورودی جلو و یا پشت ساختمان ها
  2. پنجره ها (طبقات پایین تر ساختمان)
  3. لابی ساختمان
  4. آسانسور
  5. پارکینگ
  6. راه پله ها و راه رو ها

البته باید علاوه بر این موارد، به کاربری مورد نیاز خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال در محیط های صنعتی، اداری، تجاری و … این محیط ها می توانند متفاوت باشند.

خرید بهترین دوربین مداربسته برای محیط های مختلف

دوربین مداربسته و تجهیزاتی که خریداری می کنید با توجه به ابعاد پروژه کاملا متفاوت خواهند بود. چنانچه قصد راه اندازی یک پروژه بزرگ را داشته باشید نیاز است تا تجهیزات را به صورت جداگانه و حرفه ای خریداری کنید. در صورتی که قصد راه اندازی یک سیستم مداربسته برای منازل خود دارید خرید یک پکیج دوربین مداربسته می تواند گزینه ای بسیار اقتصادی و کم هزینه باشد.

به طور کلی یک سیستم مداربسته متشکل از دوربین مداربسته، دستگاه دی وی آر (دستگاه ان وی آر )، کابل کواکسیال (کابل شبکه)، منبع تغذیه، فیش BNC، سوکت شبکه است که می تواند با توجه به میزان حرفه ای بودن پروژه متفاوت باشد.

بهترین دوربین مداربسته برای منازل

بهترین دوربین مداربسته برای منازل می تواند پک دوربین مداربسته منازل با 2 الی 3 دوربین مداربسته HDCVI و 1 دستگاه دی وی آر با هارد 1 ترابایت (قابلیت ضبط تصاویر به مدت 2 تا 3 هفته) باشد.

بهترین دوربین مداربسته برای مجتمع های مسکونی

عموما دوربین های مداربسته که در مجتمع های مسکونی نصب می شوند وظیفه کنترل تردد افراد را به عهده دارند بنابراین درب ورودی و خروجی ساختمان یکی از محل هایی است که نیازمند نصب دوربین مداربسته می باشد. علاوه بر آن، وجود دوربین مداربسته در محل پارکینگ می تواند نظارت کاملی بر روی خودروی ساکنین در اختیار اپراتور قرار دهد.

بهترین دوربین مداربسته برای فروشگاه ها

یکی از امتیازاتی که دوربین مداربسته فروشگاه در اختیار شما قرار می دهد نظارت دقیق بر عملکرد پرسنل است. از دیگر وظایف این دستگاه در محیط فروشگاه می توان به شناسایی سریع سارقین در زمان بروز حادثه اشاره کرد.

نصب دوربین مداربسته و مراحل نصب

پس از خرید دوربین مداربسته نیاز است تا به چندین نکته توجه داشته باشید تا یک سیستم مداربسته را به صورت اصولی، استاندارد و بدون هیچ گونه مشکلی راه اندازی کنید.

انتخاب ارتفاع و زاویه دید مناسب

عموما اگر دوربین های مداربسته را در کنج دیوارها و سقف نصب کنید بهترین میدان و زاویه دید را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هیچگونه مانعی در مسیر تصویربرداری وجود نداشته باشد. پس از آن که محل نصب دوربین مداربسته را انتخاب کردید توصیه می کنیم آن را در ارتفاع 3 متر یا بیشتر نصب کنید. به این صورت از دسترسی افراد و سرقت احتمالی دوربین مداربسته جلوگیری می شود.

نصب دوربین مداربسته بر روی دیوار

پس از انتخاب مکان و زاویه مناسب برای نصب دوربین مداربسته اکنون باید دوربین مداربسته را نصب نمایید. با علامت گذاری جای پیچ ها بر روی دیوار، با دریل اقدام به سوراخ کردن دیوار کنید. پس از آن دوربین مداربسته را در محل مورد نظر قرار دهید و آن را در جای خود سفت کنید. پس از آن اقدام به تنظیم زاویه دید دوربین کنید.

اتصال دوربین مداربسته به منبع تغذیه

پس از آنکه دوربین مداربسته را در محل مشخص نصب نمودید اکنون زمان آن است تا دستگاه را به برق متصل کنید. به کمک آداپتور دوربین مداربسته می توانید جریان مورد نیاز دوربین مداربسته را تامین کنید. آداپتور را به پشت دوربین مداربسته متصل کرده و سر دیگر آن را در پریز برق قرار دهید.

اتصال دوربین مداربسته به دستگاه دی وی آر

به منظور اتصال دستگاه ها به یکدیگر در سیستم مداربسته از کابل RG59 و فیش BNC استفاده می شود. در دو سر کابل RG59 فیش های BNC قرار دارند که به سادگی می توانید از آنها استفاده کنید. یک سمت کابل کواکسیال یا RG59 را به دوربین مداربسته و سمت دیگر آن را به دستگاه دی وی آر متصل کنید.

اتصال دستگاه دی وی آر به مانیتور

تصاویر دریافت شده از دوربین مداربسته که را می توانید به کمک دی وی آر و نمایشگر به صورت پلی بک و یا زنده مشاهده کنید. برای این منظور می بایست از کابل های رایج یعنی کابل HDMI یا کابل VGA استفاده کنید. شما می توانید با توجه به تعداد کانال دستگاه دی وی آر خود به آن دوربین مداربسته متصل نمایید و تصاویر آن را در هر زمانی که نیاز داشتید بر روی مانیتور مشاهده کنید.

در پایان این مقاله باید گفت چنانچه در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های مداربسته چندان مسلط نیستید هیچ جای نگرانی نیست! مرکز دوربین مداربسته ایران متشکل از یک تیم فنی و متخصص است که می تواند به شما در زمینه نصب و راه اندازی انواع دوربین مداربسته کمک کند. علاوه بر آن ما در این مرکز قادر هستیم با توجه به نوع و ابعاد پروژه ای که در نظر دارید بهترین تکنسین نصب دوربین مداربسته را به شما معرفی کنیم.

اطلاع از قیمت انواع دوربین مداربیته و قیمت دوربین داهوا در سایت معتبر tgju.org

مراحل نصب دوربین مداربسته که در این مطلب به طور مختصر به آن ها اشاره کردیم در نگاه اول بسیار ساده و سطحی به نظر می رسند بنابراین ممکن است تصور کنید که به سادگی می توانید آن را انجام دهید. باید گفت این پروسه نصب نسبتا ساده اگر طبق اصول و استاندارد انجام نگیرد می تواند منجر به بروز مشکلات و تحمیل هزینه های اضافی به شما شود. بنابراین توصیه می کنیم پیش از آنکه اقدام به نصب دوربین مداربسته در منزل یا محیط کار خود کنید با کارشناسان ما مرکز دوربین مداربسته ایران تماس حاصل نمایید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،