گروه پارس گرانول ارائه دهنده انواع
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

شنبه 4 ارديبهشت 1400
ن : khashayars

گروه پارس گرانول ارائه دهنده انواع

گروه کارخانجات پارس گرانول بزرگ ترین شرکت تولید گرانول بازیافتی

پی وی سی چیست؟

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یا به اختصار وینیل یک ترمو پلاستیک اقتصادی و همه کاره است که به طور گسترده ای در صنعت ساختمان و ساخت و ساز پروفیل  درب و پنجره، لوله ها(آب آشامیدنی و فاضلاب)، عایق سیم و کابل و دستگاه های پزشکی و... مورد استفاده قرار می گیرد. پی وی سی سومین ماده حجیم گرمانرم بعد از پلی اتیلن و پلی پروپیلن است و  با  استفاده از فرآیند شیمیایی پلیمریزاسیون کاتیونی مونومر وینیل کلرید تولید می شود. مونومر وینیل کلراید ماده اولیه و اصلی برای تولید پی وی سی محسوب می شود. به طور کلی این مونومر از طریق دو مسیر با مواد اولیه اتیلن یا استیلن  سنتز می شود. در سراسر جهان معمولا مسیر اتیلن بیشتر اتخاذ می گردد چرا که هزینه تامین اتیلن از استیلن کمتر است و اتیلن به راحتی به میزان بالایی در دسترس است.

گرانول پی وی سی سخت و نرم

 این ماده جامدی سفید رنگ و شکننده است که به صورت پودر یا گرانول  پی وی سی موجود است و با توجه به ویژگیهای متنوع آن از جمله وزن کم و سبک، دوام بالا، هزینه مناسب و قابلیت پردازش آسان، اکنون در چندین کاربرد، جایگزین مصالح ساختمانی سنتی مانند چوب، فلز، بتن، لاستیک، سرامیک و... شده است.

پودر یا گرانول  پی وی سی به دو نوع انعطاف پذیر یا سفت و سخت دسته بندی می شود. که ما در این مقاله بر اساس محصولات گروه کارخانجات پارس گرانول بیشتر به توضیح گرانول پی وی سی سخت خواهیم پرداخت.

از آنجا که پی وی سی به طور گسترده ای برای تولید اجسام مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، این واقعیت نشان می دهد که ویژگیهای ذاتی این ماده بسیار مفید و خاص  هستند که باعث شده گرانول  پی وی سی بسیار مورد توجه صنعتگران باشد.

ابتدا لازم است که با مفهوم سختی پی وی سی آشنا شویم. این مفهوم به این معناست که مواد در صورت خالص بودن سخت، غیر قابل انعطاف و شکننده هستند و اگر با مواد دیگری ترکیب گردند، انعطاف پذیر خواهند شد. این ویژگی متمایز باعث می شود که گرانول  پی وی سی برای تولید محصولات مورد استفاده در زمینه های مختلف، از ساختمان تا تولید خودرو مناسب باشد، با این حال تمام ویژگی های این ماده مناسب نیست. به طور مثال دمای ذوب پی وی سی بسیار کم است و پایداری گرمایی ضعیفی دارد، در نتیجه این مورد باعث می شود این ماده برای محیط هایی که به دماهای بالا میرسد، مناسب نباشد. علاوه بر این، ویژگی مذکور، خطراتی  در صورت گرم شدن بیش از حد آن به وجود می آورد به صورتی که پی وی سی مولکولهای کلر را به عنوان اسید کلریدریک یا دیوکسین آزاد می کند که از آلاینده های پایدار محیطی هستند و باعث ایجاد خطراتی جبران ناپذیر بر روی سلامتی انسان همچون سرطان می شوند.

به منظور ایجاد سازگاری پلیمر  با تولیدات صنعتی آن، پی وی سی را با تثبیت کننده ها، روان کننده، نرم کننده ها و مواد رنگی ترکیب می کنند که این امر به روند ساخت محصول و همچنین انعطاف پذیر کردن پی وی سی کمک می کند و از فرسایش، ساییدگی و متلاشی شدن آن جلوگیری می کند.

خصوصیات اصلی پلیمر پی وی سی

خصوصیات و مزایای اصلی گرانول  پی وی سی عبارتند از:

  • خصوصیات الکتریکی: پی وی سی به دلیل استحکام دی الکتریک مناسب، یک ماده عایق ایده آل است.
  • قدرت: این پلیمر در برابر آب و هوا، مواد شیمیایی، پوسیدگی، خوردگی، شوک و فرسایش مقاوم است. بنابراین ترجیحا برای بسیاری از محصولات با عمر طولانی و فضای باز انتخاب می شود.
  • بازدارندگی شعله: به دلیل محتوای کلر زیاد، محصولات پی وی سی در زمان آتش گرفتن، خود خاموش شونده هستند و شاخص اکسیداسیون آن کمتر یا برابر با 45 است.
  • نسبت هزینه _ عملکرد: گرانول پی وی سی دارای خواص فیزیکی و مکانیکی خوبی است و مزایای هزینه _ عملکرد  بسیار خوبی را فراهم می کند. طول عمر بالایی دارد و نیاز به نگهداری کمی دارد.
  • خصوصیات مکانیکی: گرانول پی وی سی  در برابر سایش، سبک، سفت و محکم است.
  • مقاومت شیمیایی: پی وی سی در برابر کلیه مواد شیمیایی معدنی مقاوم است. در برابر اسیدهای رقیق یا بازهای رقیق و هیدروکربنهای آلیفاتیک، در برابر حمله کتونها یا حمله هیدروکربنهای کلردار و آروماتیک، استرها، برخی از اترها و آمین های آروماتیک و ترکیبات نیترو

 

گرانول  پی وی سی

تولید گرانول  پی وی سی بر اساس مشخصات و میزان خطر آنها باید در کارخانه های تخصصی تولید گردد.

اولین مرحله در تولید گرانول، شامل ایجاد لوله های طولانی از مواد است از طریق یک فرآیند اکستروژن انجام می گردد. مرحله ی بعدی برش پلاستیک به مهره های کوچک است که در حین حال که فرآیندی ساده است، اما هنگام دست زدن به مواد، رعایت اقدامات احتیاطی اصولی بسیار مهم و قابل توجه است.

گرانول پی وی سی سخت

گرانول پی وی سی سخت یا  پلاستیکی نشده و انعطاف ناپذیر با تراکم 1.3_1.43گرم بر متر مکعب، در اصطلاح پلاستیکی سفت و مقرون به صرفه، با مقاومت بالا در برابر ضربه، آب، هوا، مواد شیمیایی و خورنده است. عموما گرانول پی وی سی سخت به عنوان یو پی وی سی UPVC یا PVC_U شناخته می شود. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی های گرانول پی وی سی سخت می پردازیم.

حقایق کلیدی درباره ی گرانول پی وی سی سخت

این ماده دارای نقاط قوتی است که بسیار مهم هستند

  • ماده ای با هزینه پایین و سختی زیاد است.
  • به صورت ذاتی بازدارنده شعله است
  • سازگار با استاندارد های FDA و همچنین برای کاربردهای شفاف بسیار مناسب است
  • گرانول پی وی سی سخت و پلاستیکی نشده مقاومت شیمیایی بهتری نسبت به نوع پلاستیکی شده و انعطاف پذیر دارد.
  • عایق الکتریکی خوب
  • دارای ویژگی هایی برای ایجاد مانع در برابر بخار و رطوبت است
  • دارای ثبات ابعادی مناسب در برابر دمای اتاق می باشد

گرانول پی وی سی سخت محدودیت هایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند

  • گرانول پی وی سی سخت فرآیند ذوب دشواری دارد
  • این نوع پی وی سی در برابر ترک خوردگی ناشی از فشار حلال مقاومت نشان میدهند.
  • گرانول پی وی سی سخت اگر با اصلاح کننده ها یا مواد کمک کننده پردازشی اصلاح نگردد در دمای 5 درجه سانتیگراد ترد و شکننده می شود
  • در دمای زیر 50 درجه سانتیگراد می توان با این پلیمر به طور مداوم کار کرد.

 

نوار لبه پی وی سی چیست؟

نوار لبه پی وی سی  Edge banding نام یک فرآیند و همچنین یک نوار باریک از مواد است که برای ایجاد لبه های تمیز و صاف، بادوام و زیبا در طول پایان کار نجاری استفاده می شود. جانشین های معمول برای لبه بندی یک محصول شامل روکش کردن یا قالب گیری است. نوار لبه از موادی همچون ABS، PVC ، اکريلیک، ملامین، چوب یا روکش چوب تهیه می شود. این نوارها از جمله نوار لبه پی وی سی  برای پوشاندن کناره های در معرض مواد مانند: تخته سه لایه، تخته خرده چوب یا MDF برای افزایش دوام و ظاهر مواد جامد یا با ارزش تر استفاده می شود.

 

انواع نوار لبه پی وی سی

نوار لبه سازی سنتی دارای فرآیند دستی بود که به ابزار و مواد نجاری معمولی نیاز داشت. در کاربرد های مدرن، به ویژه برای مراحل تولید با تکرار زیاد، مانند درهای کابینت، نوار لبه پی وی سی توسط فرایند خودکار با استفاده از چسب ذوب داغ بر روی بستر اعمال می گردد.

چسب های ذوب گرم ، برای اتصال نوار لبه پی وی سی، ممکن است از مواد اولیه مختلفی از جمله EVA،APOA ، PA ،PUR و PO تشکیل شده باشد.به عنوان ایجاد عاملی برای اتصال بین چسب و بستر نوار لبه پی وی سی از آغازگر بستر نیز می توان استفاده کرد.

نوار لبه پی وی سی ضخیم تر به منظور ایجاد یک خط اتصال محکم، به یک فرو رفتگی یا تقعر جزئی نیاز دارند. ضخامت این نوار ها می تواند از 0.18 تا 5 میلیمتر یا حتی بیشتر باشد. دستگاهی که نوار لبه پی وی سی را روی بستر مناسب اعمال می کند، اصطلاحا دستگاه لبه چسبان نامیده می شود. یک لبه چسبان ، نوار لبه پی وی سی را به لایه زیرین می چسباند و لبه های جلو و انتهای آن را کوتاه می کند. سطح بالا و پایین نوار لبه پی وی سی را با سطح بستر تراز میکند، هر گونه قسمت اضافی را که لبه تمام شده را خراب می کند، حذف می کند. نوار لبه پی وی سی ترموپلاستیک با دستگاه اکسترودر تولید می شود، این دستگاه متشکل از سیستم بارگیری مواد اولیه، یک پیچ داخل یک بشکه است که  مواد اولیه همچون پی وی سی ، پلی پروپیلن و رنگدانه های رنگی را ذوب می کند و آنها را از طریق یک قالب شکل میدهد. پس از اکسترود شدن  روی نوار لبه می توان طرح و بافتی را چاپ و لاک الکل زد تا نتیجه مورد نیاز حاصل شود.

 

تولید انواع محصولات پی وی سی بازیافتی

گروه کارخانجات پارس گرانول با  مدیریت آقای علی برغمدی با هدف تولید، پخش و خریداری ضایعات و همچنین بازیافت محصولات پی وی سی  نقش به سزایی در بازگشت این ماده پر مصرف و مفید به چرخه تولید دارد. این گروه محصولات بازیافتی را به انواع گرانولهای پی وی سی نرم و سخت تولید می کند.

اگر شما هم علاقمند به خرید گرانول پی وی سی هستید می توانید از طریق گروه کارخانجات پارس گرانول، محصولی با کیفیت را تهیه نمایید. از طریق آدرس ایمیل info@parsgranule.com  و شماره تلفن+989121592463  می توانید با گروه کارخانجات پارس گرانول ارتباط برقرار کنید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،