مبارزه با موش
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

شنبه 4 ارديبهشت 1400
ن : khashayars

مبارزه با موش

مبارزه با موش

شاید برای اکثر ما دیدنِ موش در خانه یا حتی مکان‌هایی مثل رستوران‌ها یا انبارها حس خوشایندی نداشته باشد. با دیدن موش در این محل‌ها احتمالا اولین چیزی که به ذهن میرسد، نگرانی از بیشتر بودن تعداد این جانور دذر محل است که خوب اگر این اتفاق افتاده باشد واقعا اتفاق خوبی نیست. اما روش‌هایی وجود دارد که نگرانی ما در مورد حضور موش‌ها را برطرف خواهد کرد. در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

جلوگیری از تجمع موش‌ها

اولین اقدامی که قبل از اطمینان از حضور موش‌ها باید رعایت شود نظافت است. نظافت محل‌ها و امکان باعث جلوگیری از جمع شدن حشرات موزی و موجوداتی مثل موش می‌شود. اما خوب به طور قطع نمی‌توان گفت اگر محلی تمیز باشد احتمال حضور موش در آنجا صفر است، چرا که معمولا در کارخانه‌ها،انبارها، رستوران‌ها و حتی منازل، مواد غذایی نگهداری می‌شود و این جانور هم مثل همه‌ی جانداران به دنبال غذا است و برای سیر کردن شکم خودش از هر سوراخی رد می‌شود.

 

روش‌های مبارزه با موش

غیر از نظافت، موارد زیر هم می‌توانند بیشتر به ما کمک کنند. روش‌های نظیر:

  • دفع موش
  • گرفتن موش
  • کشتن موش

 

دفع موش

به طور معمول در هر خانه‌ایی  برای دور کردن موش از روش‌های طبیعی مانند استفاده روغن نعناع، گل میخک و... انجام می‌شود که گاهی تاثیر گذارند و گاهی هم نه ؛  این کارها بیشتر بر حس بویایی و چشایی موش تاثیر گذارند که گاهی ممکن است بی‌نتیجه باشند. روش دیگری که قصد معرفی آن را داریم استفاده از دستگاه دفع موش است.

دستگاه دفع موش با ارسال امواج فراصوت بر روی سیستم شنوایی و عصبی موش‌ها تاثیر می‌گذارد، به طوری که وقتی جوندگان به مدت چند روز در معرض این صدا قرار بگیرند دچار ناراحتی و درد در سیستم شنوایی، تحرک و اختلال در تولید مثل و حتی تاثیر بر تغذیه آنها دارد که در نهایت مجبور به ترک محیط می‌شوند.

البته مهم است که بدانید این امواج (فراصوت) به دلیل تفاوت در فرکانس‌ها برای انسان و سایر موجودات نظیر سگ، گربه، ماهی و همچنین گیاهان کاملا بی ضرر بوده و هیچگونه عوارضی نخواهد داشت. بنابراین یکی از بهترین روش‌های دفع موش استفاده از این دستگاه است.

 

روش‌های گرفتن موش

تله موش یکی از قدیمی‌ترین ابزارهایی هست که از آن برای گرفتن موش‌ها استفاده می‌شود. در کل از زمانی که بشر شکار را یاد گرفت، روش‌های به دام انداختن را هم ارتقا داد. تله گذاشتن هم یکی از اصلی‌ترین روش‌های مورد استفاده یک شکارچی است.

برای به دام انداختن موش‌ها می‌توان از موارد زیر استفاده کرد:

 

روش‌های کشتن موش

از دیگر راه‌های مبارزه با موش‌ها، کشتن آنها است که البته روش بی‌رحمانه‌ایی است. که با استفاده از سم موش و دستگاه‌های موش کش صنعتی انجام می‌شود.

ما روش‌های گرفتن و کشتن موش را به دلیل روبرو شدن مستقیم با موش پیشنهاد نمی‌کنیم. استفاده از دستگاه دفع موش که بالاتر راجع به آن توضیح داده‌ایم،  به مراتب از سموم و روش های مبارزه شیمیایی امن‌تر و راحت‌تر است و نسبت به تله‌های کشنده و چسب موش کاراتر عمل می‌کند. و همچنین برخلاف روش‌های قدیمی و سنتی شما را هیچ وقت با لاشه حیوان و فضای آلوده و کثیف روبرو نخواهد کرد.

 

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه دفع موش با ما در واتساپ در تماس باشید

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،