معرفی انواع کامیون‌های پرکاربرد
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

سه شنبه 17 فروردين 1400
ن : khashayars

معرفی انواع کامیون‌های پرکاربرد

کمپرسی بنز، کامیونت الوند و کشنده فاو سه مدل ماشین سنگین باری پرطرفدار هستند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از طرفی برای شرکت‌های عمرانی و حمل و نقل بسیار مناسب‌ هستند. زمانی که موضوع حمل بار در میان است، یکی از فاکتورهای بسیار مهم انتخاب وسیله‌ نقلیه‌ مناسب است. در حالت کلی در باربری از سه دسته ماشین سبک، نیمه سنگین و سنگین استفاده می‌شود که دو نوع اول جهت جابجایی درون شهری و نوع سوم برای حمل بار خارج شهری کاربرد دارند.

کامیون در واقع یک وسیله‌ نقلیه‌ باری است که بخش بارگیر آن به کشنده متصل است. این ماشین در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شود که اغلب برای جابجایی کالاها و مواد سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. کمپرسی بنز، کامیونت الوند و کشنده فاو سه مدل از ماشین‌های سنگین باری به شمار می‌روند که طرفداران بسیار زیادی دارند. برای آشنایی با این سه مدل کامیون باری با ما همراه باشید.

کمپرسی بنز

کمپرسی بنز یکی از انواع ماشین‌های سنگین است که به منظور حمل و نقل و جابجایی موادی از قبیل: شن، ماسه، سنگ‌ریزه، نخاله‌های معدنی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب انواع کمپرسی‌ها دارای سازه‌ هیدرولیکی برای تخلیه‌ مواد هستند.  موتور این نوع ماشین باری قدرتی معادل ۶/۲۲۲ اسب بخار در ۲۲٠٠ دور در دقیقه دارد. گیربکس آن از مدل سنکرونیزه دستی است. از دیگر مشخصات فنی آن می‌توان به ترمز پنوماتیک دو مداره مستقل با بوستر و مجهز به ABS ، ترمزدستی پنوماتیک با فشار فنر روی چرخ‌های عقب، مخزن سوخت فلزی با ظرفیت ۲۰۰ لیتر، دینام ۲۸ ولت ۳۵ آمپر، استارت ۲۴ ولت ۴/۵ کیلو وات، ۲ عدد باطری ۱۲ ولت ۱۲۰ آمپر و ... اشاره کرد.

کامیونت الوند

کامیونت الوند در حقیقت سری جدید ماشین‌های باری سنگین است که به دلیل دارا بودن امکانات بیشتر رضایت مشتریان را کسب کرده است. یکی از این امکانات سیستم GPS دستگاه است. این نوع ماشین در سه مدل ۴/۵، ۵/۶ و ۵/۸ تنی ساخت می‌شود. لاستیک کامیونت الوند از نوع ۷ ۱۶ R  است. در مدل ۴/۵ تنی باطری ۱۲ ولت با ظرفیت ۱۲۰ آمپر ساعت و در دو نوع دیگر ۲۴ ولت با ظرفیت ۱٠٠×۲ آمپر ساعت می‌باشد. مخزن سوخت آن‌ها از جنس آلومینیوم است که ظرفیت ۸۰ و ۱۲۰ لیتری دارند. کامیونت الوند ۴/۵ تنی دارای ۵ دنده‌‌ جلو و یک دنده‌ عقب و دو مدل دیگر ۶ دنده‌ جلو و یک دنده‌ عقب هستند. قدرت موتور آن‌ها به ترتیب ۱۳۰ اسب بخار در ۱۲۰۰ دور در دقیقه، ۱۴۵ اسب بخار در ۲۶۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۵ اسب بخار در ۲۶۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. از دیگر مشخصات فنی آن‌ها می‌توان به حجم سیلندرهای ۸/۲ و ۸/۳ لیتری،  ظرفیت روغن ۵/۴ و ۲/۷ لیتری،  سیستم کاهش آلایندگی SCR ، فرمان هیدرولیکی با گردش از حالت قفل به عقب ۲/۴ دور و...  اشاره کرد.

کشنده فاو

کشنده فاو یکی از محصولات بسیار موفق و پر طرفدار بین ماشین‌های سنگین باری است که در دو مدل تک و جفت محوری تولید می‌شود. از این ماشین معمولاً برای حمل و نقل راه‌های دور استفاده می‌شود. از این رو دارای مخزن سوخت ۸۰۰ لیتری از جنس آلومینیوم، بدنه محکم و ایمن و موتوری فوق قدرتمند دیزلی Xichai  با حداکثر ۴۲٠ اسب بخار است که مطابق با استاندارد یورو ۵ ساخته شده است. از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به بخاری درجا ساخت آلمان، رادیو پخش همراه با درگاه USB Port، بخاری و کولر اتوماتیک، قفل مرکزی، صندلی راننده که به صورت تمام بادی است و در جهت‌های مختلف قابل تنظیم است، نمایشگر اطلاعات خودرو، کپسول آتش‌نشانی، کابین فلزی با پوشش ضد زنگ و عایق حرارتی و صوتی، جک بالابر هیدرولیکی و برقی، دو تخت خواب و آفتابگیر جهت راحتی سرنشینان، سیستم تعلیق فنر بادی، گیربکس دستی، ۱۶ دنده‌‌ جلو و ۲ دنده‌ عقب، ترمز دو مداره‌ مستقل تمام پنوماتیک مجهز به  ABS +ASR، ترمزدستی تریلر، ترمز اگزوز و ترمز موتور اشاره کرد.

معرفی شرکت پارسا تراک

در حالت کلی بین انواع کامیون‌ها، کمپرسی بنز، کامیونت الوند و کشنده فاو ۳ ماشین سنگین بسیار مناسب برای حمل و جابجایی کالاها و مواد سنگین هستند که شرکت‌های عمرانی و حمل و نقل می‌توانند با استفاده از آن‌ها حجم بسیار بالایی از مصالح و کالاهای مختلف را جابجا کنند. شرکت‌های بسیار زیادی در زمینه فروش این محصولات فعالیت می‌کنند. این ۳ محصول را می‌توان از برند پارسا تراک خریداری کرد. این شرکت دارای ۱۰ سال سابقه‌ فروش انواع ماشین آلات سنگین به ارگان‌های دولتی، خصوصی و حتی اشخاص حقیقی است. از این رو می‌توان با اطمینان خاطر و خیالی آسوده محصول مورد نظر را از شرکت پارسا تراک تهیه کرد. برای مشاهده و خرید انواع محصولات این شرکت می‌توان به آدرس سایت Parsatruck.ir  مراجعه کرد. این شرکت همچنین برای مشتریان خود خدمات فروش اقساطی را در نظر گرفته است. شما با مراجعه به سایت پارسا تراک می‌توانید از جزئیات خدمات این شرکت مطلع شوید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،