طراحی و بهینه سازی سایت در پارسینا
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

چهار شنبه 22 بهمن 1399
ن : khashayars

طراحی و بهینه سازی سایت در پارسینا

طراحی و بهینه سازی سایت در پارسینا

طراحی سایت

امروزه کسب و کار به شیوه‌های قدیمی، یعنی ارائه محصول و کالا در یک محیط مانند مغازه، قدیمی شده است و بسیاری از افراد رو به دیگر کسب و کارها آورده‌اند، چرا که این شیوه از کسب و کار یک عیب بزرگ دارد و آن محدود بودن آن است؛ اما با پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی داشته‌ایم، کسب و کارهای اینترنتی رواج پیداکرده‌اند و افراد با داشتن یک سایت و صفحه مخصوص به فعالیت خود، در حال فروش محصولات خود هستند. توجه داشته باشید که برای پرداختن به چنین شیوه‌ای از فروش، نیاز به آموزش طراحی سایت دارید. از همین جهت در ادامه همراه ما باشید تا با این موضوع به خوبی آشنا شوید.

البته توجه داشته باشید که طراحی سایت امروزه به یک هنر و حرفه نیز تبدیل شده است و افراد بسیاری از آن به عنوان یک شغل کسب درآمد می‌کنند. از آنجایی که امروزه کسب و کارها عموما به صورت آنلاین اداره می‌شوند، این شغل محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و اکثریت افراد تمایل دارند تا با آن آشنا شوند.

در اینکه طراحی سایت شغلی پردرآمد و یک راه مناسب برای موفقیت به نظر می‌رسد، شکی نیست؛ اما توجه داشته باشید که موفق شدن در چنین زمینه‌ای به پیش‌نیازهای متفاوتی نیاز دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید. در ادامه تمام مباحثی که باید در راستای طراحی سایت بدانید را خدمات شما عرض می‌کنیم تا با این حرفه و علم به خوبی آشنا شوید.

آشنایی با زبان HTML

بدون شک بارها واژه‌ی HTML را شنیده‌اید و برایتان سوال پیش آمده که HTML چیست و چه کاربردی در زمینه طراحی سایت دارد؟ در رابطه با این موضوع باید گفت که اصلی‌ترین زبان در طراحی وب زبان HTML است، به طوری که اگر با این زبان به خوبی آشنا نباشید، با مشکلات بسیاری روبرو خواهید شد؛ چرا که اچ تی ام ال نقشه‌ی اصلی سایت به حساب می‌آید و پیش‌نیاز پرداختن به این کار است. Hyper Text Markup Language یا همان HTML در واقع یک کد به حساب می‌آید که مرورگر آن را رسمی می‌داند، یعنی تمام کدهای سرور در نهایت باید به این کد برگردند.

با استفاده از تگ‌های زبان HTML می‌توانید قسمت‌های متفاوت یک سایت را چون عکس، متن، جدول و ... را از یکدیگر جدا کنید و آن‌ها را با استفاده از کدهای مخصوص به مرورگر بشناسانید. اچ تی ام ال زبانی برای نشانه‌گذاری متن بوده و با استفاده از این زبان اطلاعات ساختاری نظم می‌گیرد. دقت داشته باشید که هیچ‌وقت HTML را یک زبان برای طراحی سایت در نظر گرفت.

همچنین توجه داشته باشید که این زبان را نمی‌توان برای صفحه‌آرایی استفاده کرد، چرا که این وظیفه بر عهده‌ی Css خواهد بود. در آموزش طراحی سایت، HTML نقش موثری دارد ولی استفاده از آن به تنهایی به‌منزله‌ی پایان کار نیست، بلکه باید دیگر زبان‌های لازم برای طراحی وب را نیز بشناسید.

آشنایی با زبان CSS در طراحی سایت

Cascading Style Sheet مخفف CSS به نظر می‌رسد که همچون HTML از مهم‌ترین زبان‌ها برای طراحی سایت به شمار می‌رود. با زبان اچ تی ام ال محتواهای مورد نظر خود را می‌نویسید و سپس از طریق CSS رنگ، سایز، صفحه‌بندی و نوع فونت را مطابق با سلیقه خود تنظیم می‌کنید.

تاثیر Css در سئو

یکی از مواردی که در رابطه با طراحی سایت برای گوگل جهت رتبه‌بندی اهمیت دارد، سرعت بالا آمدن و طراحی گرافیک سایت است. اگر به این موضوع توجه کافی نشود، گوگل سایت شما را کمتر به جستجو کنندگان نشان می‌دهد و در نتیجه سایت شما رتبه و جایگاه مناسب خود را از دست خواهد داد.

CSS کیفیت کدهای موثر در زیبایی و کیفیت سایت را تامین می‌کند، از همین جهت می‌توان گفت استفاده از این زبان برای بهینه سازی و سئو بسیار مناسب خواهد بود؛ بنابراین اگر می‌خواهید که رتبه سایت خود را افزایش دهید، به این بخش توجه کنید و زبان سی اس اس را جدی بگیرید.

نوشتن کدهای CSS

برای خلق کدهای CSS و وصل کردن آن‌ها به Html از 3 روش اتصال داخلی، اتصال خارجی و اتصال درون‌خطی می‌توان استفاده کرد که در ادامه به صورت کلی و مختصر این موارد را توضیح خواهیم داد.

در اتصال خارجی تگ‌هایی در صفحه سایت وجود دارد با زبان CSS نوشته شده است. سایت از صفحه‌های فراوانی تشکیل شده که بهترین راه برای ایجاد تغییر در ظاهر یک سایت، استفاده از این نوع اتصال خواهد بود. باید متذکر شد که تگ‌ها در اتصال خارجی به صورت <link> به نمایش گذاشته می‌شوند. در اتصال داخلی همه چیز مشابه اتصال خارجی به نظر می‌رسد و تفاوت بسیاری میان آن‌ها وجود ندارد؛ تنها تغییر این نوع از اتصال با اتصال خارجی نوع تگ به حساب می‌آید که در اتصال داخلی به صورت <style> نمایش داده می‌شود.

اگر تصمیم به استفاده از روش اتصال درون‌خطی دارید، باید در ابتدا قسمتی که می‌خواهید آن را متصل کنید را تحت عنوان style در اول قرار دهید. در ادامه نیز باید رنگ متن و دیگر ویژگی‌هایی که مد نظر دارید را انتخاب کنید.

البته افرادی که در زمینه طراحی وب مشغول به فعالیت هستند، با این نوع از اتصال رابطه‌ی خوبی ندارند، چرا که برای تغییر هر قسمت از سایت، باید به صورت جداگانه تغییرات را اعمال کنید و دیگر از آن خاصیت زیرمجموعه در Css نمی‌توان استفاده کرد. همچنین این موضوع در کنار آنکه وقت زیادی از شما می‌گیرد، دقت کار را نیز کاهش می‌دهد و امکان دارد اشتباه‌های گوناگونی نیز رخ دهد.

آشنایی با جاوا اسکریپت (Javascript) در طراحی سایت

جاوا اسکریپت یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی به حساب می‌آید که بیشتر برای برنامه‌های مبتنی بر وب و مرورگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین بعد از اینکه ساختار و محتوای سایت توسط CSS و Html مشخص شد، با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توان عمل و فعالیت‌های سایت‌ها را تحت کنترل قرار داد. جاوا جزو محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی به حساب می‌آید و از آن در طراحی اپلیکیشن های موبایل نیز استفاده می‌شود.

دلیل محبوبیت این زبان را می‌توان قابلیت‌های جذاب در نظر گرفته شده برای جاوا اسکریپت در نظر گرفت؛ به طوری که شما می‌توانید با استفاده از این زبان به راحتی فایل‌های صوتی تصویری و فایل‌های انیمیشن را به صفحه سایت مورد نظر خود اضافه کنید. از طرف دیگر زبان جاوا اسکریپت به جذاب کردن صفحات سایت نیز کمک می‌کند.

با استفاده از زبان جاوا اسکریپت امکان ساخت برنامه‌های تحت وب، موبایل و حتی دسکتاپ برای شما فراهم می‌شود. در ضمن یادگیری زبان جاوا اسکریپت نسبت به زبان‌های دیگر راحت‌تر به نظر می‌رسد و این امر کار را برای طراحی سایت راحت و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

کد جاوا اسکریپت در کجا اعمال می‌شود؟

از جمله جاهایی که کد جاوا اسکریپت در آن قرار می‌گیرد، می‌توان به Head صفحه اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که بین دستورات ابتدایی و انتهایی کد تگ <script> را قرار دهید. باید متذکر شد که شما لازم است سایر اسکریپت‌ها را به این اسکریپت ارجاع دهید، چرا که اسکریپت موجود در Head در همان لحظه اجرا و عملی نمی‌شود.

اگر تمایل دارید که اسکریپت با سرعت بالاتری به اجرا در بیاید، باید آن را در قسمت Body وارد کنید، چرا که با لود کردن صفحه شاهد اجرای آن خواهید بود، اما توجه داشته باشید که به نوع اسکریپت نیز دقت کنید، معمولا اسکریپت‌های آماری و اطلاعاتی در این قسمت یعنی بادی سایت قرار می‌گیرند، البته لازم به ذکر است می‌توانید این کدها را در یک سند Html نیز فعال کنید. تا به اینجا متن با کلیت قابلیت‌ها و کاربردهای جاوا اسکریپت آشنا شده‌اید، اما باید بدانید که زبان‌های دیگری نیز وجود دارد که برای طراحی وب مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ادامه به انواع آن‌ها و همچنین کاربردهای در نظر گرفته شده برایشان، خواهیم پرداخت.

آشنایی با JQuery

یکی از فریم ورک هایی که می‌توان برای جاوا اسکریپت در نظر گرفت، جی کوئری (JQuery) خواهد بود؛ به نوعی باید متذکر شد که جی کوئری به طراح وب کمک می‌کند تا طراحی سایت با جاوا اسکریپت به راحتی صورت گیرد. البته دقت داشته باشید که برای آموزش جی کوئری، به یک سری پیش‌نیازها نیاز دارید که می‌توان آن‌ها را HTML، CSS و JavaScript در نظر گرفت.

جی کوئری یک کتابخانه سبک برای جاوا اسکریپت به حساب می‌آید که امکان انجام امور طراحی سایت را برای شما کم‌حجم‌تر می‌کند؛ یعنی اگر شما باید در جاوا چندین خط کد نویسی انجام دهید، با جی کوئری می‌توانید این کد را تنها در یک خط کوتاه انجام دهید.

از دیگر خصوصیات و ویژگی‌هایی که برای این ابزار در نظر گرفته شده، می‌توان به ساده‌سازی بسیاری از دستورهای جاوا اسکریپت نیز اشاره کرد. از جمله دستورهایی که با استفاده از این ابزار ساده می‌شود، می‌توان به AJAX و DOM اشاره داشت. باید متذکر شد که با استفاده از کتابخانه JQuery توانایی انجام امور گوناگون برای فرد فراهم خواهد شد که این امور شامل مواردی چون ایجاد افکت‌های مختلف و انیمیشن، تغییر و دست‌کاری در CSS، تغییر و دست‌کاری در DOM و AJAX و ... است.

مزیت‌هایی که jQuery به همراه دارد

در ادامه برای شما مزیت‌های زبان جی کوئری که یک زبان تاثیر گذار برای طراحی سایت به حساب می‌آید را بیان می‌کنیم. شما می‌توانید با یادگیری و آشنایی کامل با این زبان، طراحی سایت را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

  • ساده‌سازی شیوه‌ی اعمال کدها و کوتاه کردن آن‌ها
  • دسترسی آسان طراح سایت به عناصر مختلف با استفاده از این زبان
  • برخورداری از افکت‌های جدید در مقایسه با دیگر زبان‌ها چون زبان جاوا اسکریپت
  • تغییر کدهای اچ تی ام ال بر اساس یک زمان و رویداد مشخص
  • تغییر کدهای سی اس اس

در این مقاله شما به طور کامل با تمام زبان‌ها و مواردی که برای طراحی سایت نیاز دارید، آشنا شدید. اکنون می‌توانید با بهره‌گیری از این نکات، آموزش‌های لازم را ببینید و سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. البته توجه داشته باشید که طراحی سایت به تنهایی تاثیرگذار نخواهد بود و باید از تبلیغات مناسب نیز استفاده کنید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،