مهاجرت به ترکیه و شرایط عمومی آن
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

چهار شنبه 22 بهمن 1399
ن : khashayars

مهاجرت به ترکیه و شرایط عمومی آن

مهاجرت به ترکیه و شرایط عمومی آن

 

خرید ملک در ترکیه ، روشی آسان و مطمئن برای گرفتن اقامت کشور ترکیه است که دولت برای تسهیل و تشویق اتباع خارجی جهت سرمایه گذاری در این کشور از سال 2013 اقدام به ارائه اقامت یک ساله یا دو ساله کرده است.

به این شکل که فرد با خرید ملک زیر 250 هزار دلار اقامت یک ساله و یا دو ساله (بنابر تشخیص مامور اداره مهاجرت) را دریافت میکند. چنانچه شخص به مدت پنج سال اقامت خود را تمدید کند و فاصله ای میان این سال ها نباشد، میتواند با ارائه مدارک لازم جهت گرفتن شهروندی اقدام کند.

این نوع اقامت شامل اعضای درجه یک خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) می شود.

توجه داشته باشید که شخص با خرید ملک و یا دریافت شهروندی همچنان اجازه کار و فعالیت در ترکیه را ندارد.

آیا می توان از طریق خرید ملک شهروندی ترکیه را دریافت کرد؟

برای دریافت شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه دو شرط مهم وجود دارد، شرط اول تمدید اقامت ترکیه در پنج سال متوالی،شرط دوم ارائه مدراک مستند دال بر دارا بودن درامد طی ۵ سال می باشد.

این مدارک میتواند درآمد از ایران و یا بصورت قانونی درآمد از ترکیه باشد که به رویت دولت ترکیه برسد.

چقدر با اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه اطلاع دارید؟ آیا به دنبال یافتن قوانین و شرایط مهاجرت به ترکیه هستید؟ در این مقاله سعی شده تا شرایط اخذ شهروندی ترکیه را با انتشار این پست در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم تا با دیدی باز و آگاهی کامل نسبت به خرید خانه، اراضی و ….اقدام نماید.

ترکیه از دیر باز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی همواره مورد توجه بوده، اما در سال های اخیر به دلیل رشد اقتصادی خوب، فراهم نمودن امکانات رفاهی، وضعیت اجتماعی ایده آل و سایر موارد به یکی از مقاصد محبوب و پر طرفدار به ویژه برای تاجران در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. ترکیه برای این که بتواند مهاجران را به سمت و سوی خود بکشاند برنامه های مهاجرتی متفاوتی را ارائه نموده است. یکی از راه های مهاجرت به ترکیه، شهروندی از طریق خرید ملک می باشد، که در این مقاله این موضوع را با هم بررسی می کنیم.

 

تعریف حق شهروندی و گرفتن اقامت در ترکیه

قبل از این که به ادامه مطلب بپردازیم بهتر است که تعریفی از شهروندی و اقامت داشته باشیم تا بیشتر با تفاوت آن ها آشنا شویم. اقامت به معنای اجازه زندگی کردن است. اگر شخصی اقامت ترکیه را بگیرد این بدان معنی است که می تواند تا مدتی که به او اجازه اقامت داده شده، زندگی کند. روش های مختلفی برای گرفتن اقامت وجود دارد که برخی از آن ها منجر به اجازه کار می شود و برخی نیز نمی شود؛ اما شهروندی یعنی این که اشخاص می توانند در ترکیه بمانند و از تمام حقوق مادی و معنوی بهره ببرند. آن ها می توانند مانند سایر شهروندان ترک رای بدهند، کار کنند، در بانک های ترکیه حساب باز کنند و …

اخذ پذیرش تحصیلی در ترکیه

در سال‌ های اخیر ، ترکیه به یکی از مقاصد مهم برای دانشجویان خارجی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ترکیه تبدیل شده است.

اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور خود را دارید ، احتمالاً به ترکیه نیز فکر کرده اید که اصلی ترین دلیل آن نزدیکی به ایران و هزینه های پایین تحصیل و زندگی می باشد.

 

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش ترکیه چیست؟ آیا تحصیل در ترکیه رایگان است؟

هزینه های ماهیانه یک دانشجو چقدر خواهد بود؟ آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشور وجود دارد؟

این ها تنها بخشی از سوالات دانشجویان جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ترکیه است که این کشور را به منظور ادامه تحصیل برگزیده اند.

در این مقاله که توسط گروه مشاورین آسمان تهیه شده است توضیحات لازم در زمینه مدارک و شرایط لازم برای پذیرش ترکیه آورده شده است که امیدواریم برای شما مفید واقع گردد.

امروزه ترکیه مقصد مهاجرت بسیاری از جوانان عزیزمان به شمار می رود. این کشور بسیار زیبا شرایطی را فراهم آورده که دانشجویان سراسر جهان بتوانند به این کشور مهاجرت کنند.

علت محبوبیت پذیرش تحصیلی این کشور در میان دانشجویان خارجی را می‌توان در ارائه خدمات تحصیلی و آموزشی ارزان قیمت و نیز پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی از سوی دولت به دانشجویان دانست.

شرکت بین المللی آسمان با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استانبول توسط استاد دانشگاه متخصص در امور تحصیلی ، سرمایه گذاری در ملک ، ثبت انواع شرکت و اخذ مجوزهای مورد نیاز مشتری و … شما را در این راه همراهی میکند تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

شرایط تحصیلی ترکیه در مدارس

افراد از 6 سالگی وارد مدارس ترکیه شده و 4 سال در مقطع ابتدایی ، 4 سال درمقطع راهنمایی و 4 سال را در مقطع دبیرستان سپری می کنند.

در ترکیه مانند بیشتر کشورهای دنیا ، تحصیل 12 ساله اجباری است.

بعد از اخذ مدرک دیپلم ، دانش آموزان می توانند در آزمون ورودی دانشگاه ها ثبت نام کنند.

در مدارس ترکیه علاوه بر یادگیری زبان ترکی ، تمامی درس ها نیز به زبان ترکی آموزش داده می شود و البته یک زبان دوم نیز به دانش آموزان می آموزند.

بنابراین از جمله مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در ترکیه و مدارس این کشور داشتن مهارت زبان ترکی به شمار می رود.

تحصیل در مدارس ترکیه رایگان است اما چنان چه قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس بین المللی این کشور را داشته باشید ، باید شهریه آن را پرداخت کنید.

پذیرش تحصیلی ترکیه

 

پذیرش تحصیلی در ترکیه در مقطع کارشناسی

بعد از گرفتن دیپلم دانش آموزان می توانند در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کنند. این دوره ها معمولاً 2 تا 4 سال طول می کشد.

بیشتر دوره های این مقاطع به زبان ترکی ارائه می شوند ، اما برخی دوره های انگلیسی نیز وجود دارد.

از شرایط تحصیلی ترکیه و مدارک مورد نیاز برای این دوره ها ، داشتن یک مدرک آیلتس در سطح 5/5 تا 6 است.

البته بعضی از دانشگاه ها از طریق انجام مصاحبه با دانشجو ، سطح زبان وی را مورد سنجش قرار می دهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار پایین و حدود 100 تا 400 دلار در سال است.

 

 

 

مهاجرت به ترکیه و شرایط عمومی آن

ترکیه کشوری اوراسیایی است یعنی بخشی از آن در آسیا و بخشی نیز در اروپا قرار گرفته، و با 8 کشور مرز مشترک دارد از این رو موقعیت خاصی را از نظر جغرافیایی ایجاد نموده است. شرق ترکیه با ایران هم مرز است. همین داشتن مرز مشترک، قرابت فرهنگی، مذهبی، تاریخی و اجتماعی دلیلی شده تا این کشور برای بسیاری از ایرانیان به مقصدی جذاب و دوست داشتی تبدیل گردد. از این رو آن ها به دنبال یافتن راهی برای گرفتن اقامت و شهروندی ترکیه هستند. در این ارتباط، ترکیه روش های مختلفی را پیش روی اتباع سایر کشورها گذاشته تا از طریق آن بتوانند به این کشور ورود کنند. شهروندی از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری در بانک، تاسیس شرکت، کار، تولد و ازدواج از جمله مواردی است که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم پس تا پایان ما را همراهی بفرمایید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،