چگونه شدت نور، باعث حفظ سلامتی چشم و پوست ما می شود؟
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

پنج شنبه 2 بهمن 1399
ن : khashayars

چگونه شدت نور، باعث حفظ سلامتی چشم و پوست ما می شود؟

چگونه شدت نور، باعث حفظ سلامتی چشم و پوست ما می شود؟

شدت نور، منبع، رنگ، جهت و شیوه توزیع نور در محیط های متفاوت، بر رفتارها، روحیات، بازدهی و کارآیی انسان تاثیر می گذارد. با توجه به ارتباط گسترده بین آنچه چشم می بیند و آنچه سیستم عصبی درک می کند، نور تاثیر بسیار مهمی بر تنظیم ریتم های حیاتی بدن انسان داشته دارد و با طراحی روشنایی دقیقتر می توان این اثرات را بهبود بخشید.
ریتم های حیاتی بدن انسان، به چرخه ی شب و روز، چرخه حرکت ماه و چرخه فصل وابسته اند. در این بین ریتم 24 ساعته (Circadian Rythm) بیشتر مورد توجه قرار دارد. نور مناسب حاصل از طراحی نورپردازی و طراحی روشنایی می تواند تنظیم کننده این ریتم باشد و مانع تولید هورمون خواب آور ملانونین شود. نگرانی ها در خصوص نور نا مناسب بر سلامتی بدن انسان از آن جهت اهمیت پیدا می کند که می تواند موجب اختلال در تقسیمات سلولی بدن شود و نهایتا منجر به بیماری های مختلف مانند سرطان شود.
طـراحان داخلـی با کمک طـراحان روشنایـی، از منابع نـوری مختلفی استفاده می کنند تا از طریق آنها فضایی متناسب با کاربـرد آن محیط ایجاد کنند. بدیهـی است فضاهایی مانند منزل مسکونی، مطب پزشک، گالـری آثار هنری، رستوران، کافی شاپ و یا کلاس های درس مـدارس و دانشگاه، هریک به طـراحی و محاسبات روشنایی متفاوتی نیاز دارند. این محیط ها ممکن است بر اساس سلیقه نیاز به نورپردازی معمارانه، نورپردازی لنداسكیپ، چراغ نورپردازی نما و یا چراغ دكوراتیو داشته باشند.


متاسفانه امروزه در طراحی داخلی اکثر فضاها روشنـایـی محیط بدون توجه به تاثیر زیاد نور بر بدن انجام می شود. این در حالی است که با هماهنگ کردن دما و شدت نور، می توان سرعت تطبیق بدن با محیط را بالا برد. این امر می تواند سبب افزایش هوشیاری افراد و کاهش خستگی و خواب آسان تر آنها شود.
علاوه بر این نورهایی که با فضای کاربرد هماهنگ نیستند، می توانند برای چشم و پوست انسان خطرات بالقوه ایجاد کنند. در صورتی که با نورپردازی بهتر میتوان این خطرات را کاهش داده و یا کاملا از بین برد.
برای انجام پروژه های طراحی روشنایی، مشاوره، نظارت، اجرای نورپردازی، تامین قطعات نورپدازی و خدمات پس از فروش با شرکت نورپردازی ترنج (۰۲۱۸۸۲۷۴۲۷۴) تماس بگیرید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،