زغال چیست و چگونه پیدا شد
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

پنج شنبه 2 بهمن 1399
ن : khashayars

زغال چیست و چگونه پیدا شد

زغال چیست و چگونه پیدا شد

در گذشته رایج بود به منظور تهیه زغال کبابی قلیان و یا شومینه شاخه های درختان را برید، به صورت اصولی می بایست شاخه های خشک شده و بی ثمر درختان را قطع نمود اما این احتمال محتمل بود که شاخه های خشک درخت به میزان  کافی نباشد و از این رو به بریدن شاخه های نیمه خشک و یا زنده و مثمر درختان رو بیاوریم. با وجود کارخانه های تولیدی مانند زغال پارس دیگر به محیط زیست به منظور قطع درختان آسیب نمی رسد.

به همین دلیل است که برای طرفداران محیط زیست استفاده از زغال در تضاد مستقیم با  طبیعت قرار دارد که در واقعیت نیز همین گونه است. ولی امروزه دیگر از شاخه زنده درختان ذغال تهیه نمیشود بلکه از خورده های چوبی که در صنایع چوب سازی مورد استفاده قرار نمی گرد ذغال های مرغوب و درجه یک تولیدمی گردد.

زغال چینی یا همان زغال فشرده چیست ؟

راه حل امروزی به منظور نگهداری از طبیعت و منابع محیط زیست استفاده ذغال های چینی یا همان فشرده است.

برای تولید این ذغال ها دیگر لازم نیست شاخه های درختان را از بین ببریم بلکه با خورده ها و بریده چوب های استفاده شده در صنایع مبلمان ، درب و . .. می توان بهترین زغال ها را ساخت.

شرکت زغال پارس جزو قدیمی ترین و بزرگترین تولید کننده های زغالهای کبابی شومینه و قلیان ( سکه ای ) در ایران به تولید و عرضه مستقیم انواع زغال با درجه کیفیت یک می پردازد.

از لحاظ نحوه ساخت ذغال های فشرده  از ترکیب خاک اره یا همان براده های ریز چوب ( همان چیپس چوب ) به علاوه پوست گردو و خاک مخصوص تولید میگردد.

از لحاظ تولید این زغال در ایران نیز شرکت صنعتی زغال پارس بزرگترین تولید کننده انواع زغال های فشرده در ایران محسوب می گردد.

زغال های فشرده دارای انواع محصولات مانند زغال های کبابی ، زغال های شومینه و قلیان است.

پیدایش زغال فشرده در جهان 

تولد و ظهور این نمونه زغال به نیمه اول قرن بیستم و در کشور ژاپن بر می گردد. با گذشت زمان استفاده از این نوع سوخت در کشورهای همسایه کشور ژاپن مانند کشور های پر جمعیت چین و کره گسترش پیدا نمود.

در ابتدا نیز این محصول را از ترکیب کردن خورده های چوب و خاک رس مخصوص درست می کردند که پایه و اساس فرمول تولید امروزی این محصول است

در ده های نود میلادی در کشور پر جمعیت چین به دلیل محبوبیت بسیار زیاد، این محصول  به شدت رونق گرفت به نوعی که در تمام چین مورد استقبال بسیار زیاد قرار گرفت و در اکثر کارخانه جات تولیدی به عنوان سوخت های مهم مورد توجه بود.

جمعیت بالای چین در آن زمان موجب آن شد این ذغال و انتشار نحوه ساخت آن از این کشور به سرتاسر جهان گسترش بیابد و این محصول را به اصطلاح ذغال چینی بشناسند.

در کشور چین به دلیل وجود درختان زیاد بامبو استفاده از چوب درخت بامبو به عنوان ماده اصلی زغال فشرده در نظر گرفته میشود.

زغال بامبو چیست ؟

زغالی با کیفیت شناخته می شود که مدت زمان سوختن آن بسیار بالا است به نام ذغال بامبو معروف می باشد ، مراحل ساخت آن دقیقا مانند زغال فشرده است اما به جای استفاده از چوب های دیگر از چوب درخت بامبو در ساخت آن استفاده میگردد.

پیدایش زغال فشرد در ایران با زغال پارس

از لحاظ گسترش استفاده این محصول در اوایل 1390 در ایران مورد توجه پیدا کرد، این زغال ها به دلیل کارایی بالاتر در برابر زغالهای معمولی یا لیمو و همچنین دوستدار محیط زیست در ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

شرکت تولید کننده و عرضه کننده مستقیم زغال پارس zoghalpars.ir

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،