معرفی زیباترین نوع ماهی زینتی
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

پنج شنبه 10 مهر 1399
ن : khashayars

معرفی زیباترین نوع ماهی زینتی

معرفی زیباترین نوع ماهی زینتی

اگر به تازگی می خواهید برای منزل خود یک آکواریوم و چند عدد ماهی زینتی تهیه کنید ، بهتر است که ابتدا اطلاعاتی هر چند مختصر و مفید در این باره کسب کنید تا بتوانید با ذهنی آگاه‌ تر دست به انتخاب بزنید .

 

آشنایی با چند نوع ماهی زینتی بسیار زیبا

با هم با چند نوع از انواع ماهی زینتی و ویژگی های آن ها آشنا می شویم :

  1. دانیوی گورخری : یکی از انواع ماهی های کوچک بوده و معمولا به افرادی توصیه می‌شود که می‌خواهند برای اولین بار اقدام به نگهداری از ماهی در آکواریوم کنند، چرا که این نوع ماهی با هر شرایطی سازگار می‌باشد؛ از ویژگی های این ماهی می توان به ظاهر آرام و صلح طلب آن اشاره کرد ، بهتر است که این نوع ماهی را در مجاورت با ماهی هایی قرار دهید که آن ها نیز آرام هستند ، چون این ماهی نمی تواند به زندگی خود در کنار ماهی های تند و خشن ادامه دهد ؛ درباره نوع تغذیه این ماهی می توان گفت که همه چیز خوار است و شما از بابت تهیه غذای آن مشکلی نخواهید داشت ، از انواع غذاهای این ماهی ها می توان به نوع پولکی و یخ زده آن ها اشاره کرد . این نوع ماهی بومی رودخانه گنگ هندوستان بوده و دارای رنگ های زیبا و متنوعی از قبیل زرد ، سفید ، بنفش و آبی  می باشد . تفاوت نوع نر و ماده آن نیز به این گونه است که جنس نر حالت کشیده تری داشته اما جنس ماده شکم چاق و برجسته ای نسبت به نر  دارد .

 

 

 

  1. ماهی زینتی به نام تترای نئون : یکی از انواع ماهی های ریز و زیبا می‌باشد. این ماهی برای نگهداری در آکواریومی با آب سبک گزینه‌ای عالی است. اکثر این ماهی ها به طول ۲ سانتیمتر می رسند و با سایر تتراها به خوبی سازگارند و می توانند در یک آکواریوم نگه داری شوند. این ماهی در آب های کمی اسیدی در گروه های 5 تایی یا بیشتر رشد می کنند و بهترین عملکرد خود را در این شرایط نشان می دهند.

از انواع غذاهای این ماهی  می توان به میگو ، کرم حشرات ، آرتمیا و ... اشاره کرد .

 

 

 

  1. جنگجوی سیامی از انواع دیگر ماهی تزئینی : این نوع ماهی بسیار زیباست و نگهداری آن بسیار آسان است ؛ کسانی که از این نوع ماهی در آکواریوم خود دارند می دانند که اگر روزی بخاری آکواریومشان دچار خرابی شد نباید بابت حیات این ماهی دچار نگرانی شوند ، چرا که جنگجوی سیامی در آب های معمولی نیز قادر به ادامه زندگی می باشد ؛ این نوع ماهی برخلاف ماهی های دیگر قلمرو طلب است ، پس بدین منظور نباید بیشتر از یک ماهی نر از این نوع در یک آکواریوم قرار گیرد زیرا در غیر این صورت جنگ سختی در بین آن ها برای کسب قلمرو رخ خواهد داد ؛ غذای جنگجوی سیامی باید از نوع فیبر دار و پروتئین دار باشد که از جمله این نوع غذا ها می توان به آرتمیا ، دافنی و … اشاره کرد . مدت عمر آن در حدود ۲ الی ۳ سال است که با مراقبت های ویژه می توان آن را افزایش نیز داد . میزان رشد جنگجوی سیامی در طول این سال ها از حد ۲ الی ۳ اینچ تجاوز نخواهد کرد ‌
    .

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،