لزوم ارسال پیامک و اس ام اس تبلیغاتی برای کسب و کارها
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

دو شنبه 29 ارديبهشت 1399
ن : khashayars

لزوم ارسال پیامک و اس ام اس تبلیغاتی برای کسب و کارها

لزوم ارسال پیامک و اس ام اس تبلیغاتی برای کسب و کارها

بازارهای کسب و کار امروزه نیاز به تبلیغات گسترده ای برای نشان دادن مشخصات محصولاتشان دارند. به بیانی ساده تر اگر تولید کننده یک کالای منحصر به فرد هم باشید یا خدمات شما یک نوع خاص یا شاخص از ارائه خدمات باشد، باز هم به تبلیغات نیازمند هستید. بازار تبلیغات هر روز بیش از دیروز داغتر و محبوب تر می­گردد و البته هر روزه شیوه های نوین تری در این وادی شکل می­گیرد مثل اس ام اس تبلیغاتی. همه این ها نشان از لزوم تبلیغ برای معرفی کسب و کارهاست. شیوه های متعدد و متفاوتی برای تبلیغ محصولات یا خدمات وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

لزوم گستردگی بازار هدف
در بالا توضیح دادیم که شیوه های نوینی در ابراز تبلیغات بوجود آمده و حتی جنبه های روانشناسی هم در بحث تبلیغات کسب و کار در نظر گرفته می­شوند. ولی یک موضوع مهم باید همواره در نظر گرفته شود و آن، گستردگی بازار هدف است. موضوعی که در اس ام اس تبلیغاتی بیشتر به چشم می­آید. زیرا با فراگیر شدن بازار گوشی های همراه و افزایش خرید سیمکارت ها، اگر برای معرفی کسب و کارها یا حتی اعلان یک موضوع مهم به ارسال پیام انبوه مبادرت بورزید، یقینا با کمترین هزینه بیشترین بهره را خواهید برد زیرا جامعه هدف شما گستردگی بی نظیری دارد.

بی­شک پیامک تبلیغاتی، بالاترین جامعه هدف را دارد.

 

چرا اس ام اس تبلیغاتی

هر کاری ممکن است بهترین کار باشد یا هر راهی ممکن است بهترین راه قلمداد شود اما چه چیزی بهترین یا بدترین ها را می­سازد؟ اولین گزینه، هزینه می­باشد. به بیانی دیگر اگر شما صاحب ارائه یک خدمات باشید یا تولید کننده یک کالا باشید، دوست دارید تبلیغات شما با هزینه ای گزاف انجام شود یا با صرف هزینه ای نازل، بهره وری مد نظرتان حاصل شود؟! یقینا ارسال پیام انبوه از جمله روش هایی است که می­توانید با تکیه بر آن یک تبلیغ ساده و در عین حال پر بازده را انجام دهید. زیرا قیمت تمام شده ارسال پیامک تبلیغاتی نسبت به اغلب شیوه های تبلیغی، کمتر است و در عین حال بازدهی پر بارتری دارد.

 

 

تبلیغات فضای مجازی؛ واقعیت یا مجازی؟!

با افزایش استفاده از دنیای اینترنت و رونق اپلیکیشن های موبایلی، افراد و اشخاص زیادی به فکر تبلیغات در فضای مذکور افتادند و گمان میکنند این روش بیشتر از اس ام اس تبلیغاتی دیده خواهد شد اما متاسفانه تبلیغات واقعی را شاهد نیستیم و اگر لفظ تبلیغات مجازی را برای این قبیل تبلیغات به کار ببریم، چندان بی راه نگفته ایم! زیرا اغلب صفحات اینستاگرامی یا کانال های تلگرامی، بصورت غیر واقعی ممبرو عضو یا فالوئر دارند. با گشتی در اینترنت شما میتوانید با مبلغی ناچیز هزاران هزار عضو یا فالوئر برای خود دست و پا کنید! پس عطای هزینه کرد در این فضا را به لقایش ببخشید! به عنوان نمونه ممکن است یک کانال پانصد هزار عضو داشته باشد ولی هر پست آن ممکن است نهایتا دو هزار بازدید کننده داشته باشد یا در خوش بینانه ترین حالت ممکن، ده هزار بازدید کننده داشته باشد که در هر حال شما بازنده اصلی خواهید بود! زیرا مبلغ پرداختی شما به صاحب آن کانال برای بازدید پانصد هزار نفر است در حالیکه حتی ده درصد نتیجه مد نظر شما حاصل نخواهد شد.

 

تفکیک منطقه ای

نمونه دیگری از مزیت های اس ام اس تبلیغاتی نسبت به دیگر راهها، توان تفکیک محلی و منطقه ای جامعه هدف شماست. بعنوان نمونه شما فقط قصد دارید یک شهر خاص از کشور را از یک واقعه مطلع کنید، تبلیغ رسانه ای اعم از تلویزیونی یا درج در روزنامه ها، یقینا هزینه زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. لذا برای کمترین هزینه برای تبلیغ یک محصول یا ارائه یک خدمت، ضروریست راهکار ارسال پیامک تبلیغاتی را مد نظر داشته باشید. زیرا پیش شماره های شهرستانها متفاوت خواهد بود و البته دکل های تغذیه اپراتورها توان تفکیک سیمکارت ها را خواهند داشت پس بدون دغدغه می­توانید با جامعه هدف خود در ارتباط باشید. در هر حال اس ام اس تبلیغاتی، می­تواند کمک شایانی به شما در تفکیک مناطق مسکونی در امر تبلیغات کند.

مزایای ارسال اس ام اس تبلیغاتی نسبت به دیگر راهها بی­شمار است.

 

سهولت در ارسال

اگر قصد دارید تبلیغات کاغذی انجام دهید علاوه بر تهیه کاغذ و هزینه ای زیاد، حواشی چاپ کردن و دسته بندی و حتی پخش آنها را به دغدغه فعلی خود اضافه کنید! یا تهیه یک محتوا و آپلود آن در اپلیکشین های دنیای اینترنت، کاری زمانبر خواهد بود که حتی سرعت تبادل داده که همیشه به شکلی مطلوب در غالب مناطق در دسترس نیست نیز مزید بر علت خواهد بود. اما ارسال پیام انبوه که به هیچ موضوعی منوط نیست و تنها حضور یک سیمکارت و یک گوشی ولو ساده را می­طلبد، راحت ترین راه تبلیغ به شمار میرود. بعلاوه، از زمان ارسال تا زمان دیده شدن توسط مخاطب نیز زمانی اندک صرف می­شود، بنابراین اس ام اس تبلیغاتی، در این موضوع هم از دیگر موارد پیشی می­گیرد.

بهترین بازخورد از ارسال پیامک در گرو زمان ارسال آن است

 

پرستیژ کاری خود را حفظ کنید!

درست است شیوه های نوینی در ابراز تبلیغ بوجود آمده ولی این موضوع را مد نظر داشته باشید که اطلاع رسانی های پیامکی هنوز دارای پرستیژ خاص خود هستند. سند این ادعا، پیامک شدن موضوعات مهم از جانب وزارتخانه ها یا شکل کلی دولت است. و بقیه اطلاع رسانی ها به شکل مکمل ابراز می­شوند. البته این موضوع را در نظر بگیرید که استفاده بدون محدودیت برای دولت از رسانه های جمعی اعم از رادیو و تلویزیون یا حتی جراید کثیر الانتشار، برای اشخاص در دسترس نیست! در این عنوان هم به اهمیت و ارزش بالای اس ام اس تبلیغاتی و نقش بی بدیل ارسال پیام انبوه و پرستیژ بالای آن در ابراز تبلیغات کسب و کار یا حتی اطلاع رسانی خدماتی اشاره کردیم. موضوعی که هر مدیری را وسوسه خواهد کرد.

پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی پیامکی، از شیوه های مرسوم در دنیا به شمار میرود

 

وقت شناس باشید!

در هر کاری و انجام هر وظیفه یا تعهدی باید وقت شناس بود و این یک اصل عام و کلی است بنابراین ضروریست برای بهتر دیده شدن موضوع تبلیغی خود، وقت شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهید! در ارسال اس ام اس تبلیغاتی، شما این آپشن را در اختیار دارید تا هر زمان که می­خواهید متن خود را ارسال کنید. البته این مطلب را در نظر بگیرید که بازخورد تبلیغی شما به زمان ارسال آن هم بستگی دارد، لذا متناسب با کسب و کار خود و بسته به موضوع کاری خود، زمان ارسال پیامک تبلیغاتی را در نظر بگیرید.

 

از فی لترینگ و اسپم ها هراس نداشته باشید!

محدودیت های فضای مجازی همیشه از دغدغه ای نظام های سراسر دنیا بوده است. نمونه این موضوع را میتوان در فیلتر کردن یوتیوب در برخی کشورها و فیلتر کردن تلگرام در ایران مشاهده کرد ولی نقطه مقابل اینها، اس ام اس تبلیغاتی است. زیرا همیشه و هر زمان در دسترس است آنهم بدون فیلترینگ! علاوه براین موضوع به خاطر داشته باشید اهمیت اسپم ها و هرزنامه ها که در اغلب تبلیغات اینترنتی شاهد آنها هستیم، در ارسال پیامکهای تبلیغاتی نمود کمتری دارد.

 

نکاتی ضروری

تا اینجا از مزایای پیامک های تبلیغاتی سخن گفتیم و بر این موضوع اصرار داریم که این شیوه، هنوز از شیوه های مرسوم برای اطلاع رسانی و انجام تبلیغات به شمار می­رود اما لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا با اعمال آنها، بازخورد مطلوب تری از تبلیغات خود کسب کنید. از جمله این عناوین میتوان به: یافتن جامعه هدف و شناسایی آنها، بهترین زمان برای اطلاع رسانی و تبلیغ، استفاده از کلمات با بار معنایی قوی، تزریق انگیزه به جامعه هدف، امتناع از بزرگنمایی و ... اشاره کرد. موضوعات عنوان شده تنها بخش کوچکی از نکات مهم در استفاده از اس ام اس تبلیغاتی بودند.

 

 

این مطلب صرفا یک رپرتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل متن رپرتاژ آگهی قرار گرفته است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،