دریافت وقت سفارت، ویزای شنگن و ویزای مالتیپل کانادا
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

شنبه 12 بهمن 1398
ن : khashayars

دریافت وقت سفارت، ویزای شنگن و ویزای مالتیپل کانادا

دریافت وقت سفارت، ویزای شنگن و ویزای مالتیپل کانادا

منظور از وقت سفارت  چیست؟

شهروندان ایرانی برای سفر به اکثر کشورهای خارجی نیاز به اخذ ویزای این کشورها را دارند. اکثر کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا دارند در حوزه شینگن واقع هستند. همچنین برای سفر به کانادا و آمریکا و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی باید ویزا گرفت. با افزایش متقاضیان برای سفر به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه شنگن، سفارتها چاره ای را تدبیر کرده‌اند. این چاره همان گرفتن وقت سفارت است که متقاضیان باید داشته باشند.

اگر قصد اخذ ویزای یکی از کشورهای اروپایی (حوزه شنگن)، کانادا، انگلستان و استرالیا را داشته باشید؛ باید قبل از مراجعه به سفارت از این سفارتها وقت ملاقات بگیرید. با اخذ این وقت ملزم می شوید تا در تاریخ و ساعتی که برای شما مشخص شده است به سفارت مراجعه کنید. در گذشته اکثر کشورها برای صدور ویزای توریستی، مصاحبه می‌کردند. اما در حال حاضر بیشتر کشورها مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، کانادا و ... در وقت ملاقات ویزای توریستی، صرفا مدارک را تحویل می‌گیرند و انگشت نگاری انجام می‌دهند، اما برخی دیگر از کشورها مانند سوئد و لهستان علاوه بر تحویل گرفتن مدارک و انگشت نگاری، مصاحبه نیز انجام می‌دهند.

ویزای مالتیپل کانادا چیست؟

در حالت کلی می‌توان ویزاهای کانادا را به 2 دسته ویزای دائم و موقت تقسیم نمود. ویزای موقت کانادا به نوعی از ویزا گفته می‌شود که به فرد متقاضی و واجد شرایط، طی زمانی مشخص و محدود، اجازه ورود به خاک این کشور داده خواهد شد. ویزای موقت کانادا دارای انواع مختلفی است که اصلی ترین آنها ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و سوپر ویزا است.

ویزای مالتیپل کانادا به شما اجازه می‌دهد تا پایان اعتبار ویزا‌، به صورت نامحدود به کانادا رفت ‌و ‌آمد داشته باشید و در هر بار ورود به کانادا، تا ۶ ماه در این کشور حضور یابید. البته پس از پایان مدت زمان ۶ ماهه، فقط کافی ا‌ست چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید و در ورود دوباره به کانادا، اجازه ۶ ماه اقامت دوباره در کانادا را بدست خواهید آورد.

چگونه وقت سفارت و ویزا بگیریم؟

هر یک از کشورهای حوزه شنگن، استرالیا، انگلستان و کانادا فرایندهای مختلفی برای گرفتن وقت ملاقات تعریف کرده‌اند که برخی از آنها ساده‌تر و برخی دیگر پیچیده‌تر هستند. همچنین در برخی مواقع به علت اینکه وقتها سریع پر می‌شوند به سختی می‌توان وقت گرفت. به عنوان مثال برای وقت سفارت ایتالیا از دو طریق کنسولگری و مرکز درخواست ویزا می‌توان اقدام کرد که فرایندهای هر کدام جداگانه است و در برخی ماه‌ها به سرعت این وقتها پر می‌شود. دریافت وقت سفارت آلمان فقط از طریق مرکز درخواست ویزا امکان پذیر است و باید برای آن ودیعه پرداخت کرد. دریافت وقت سفارت فرانسه، وقت سفارت هلند و وقت سفارت یونان، نیز فقط از طریق کارگزاری امکان پذیر است. وقت سفارت انگلستان هم از طریق کارگزاری تهران و هم از طریق کارگزاری استانبول قابل اخذ است. برای دریافت وقت سفارت سوئد و وقت سفارت لهستان حتما باید از طریق خود سفارت اقدام کرد.

پس از گرفتن وقت سفارت، نوبت به آماده کردن مدارک می‌رسد. مدارکی که هر یک از کشورها از متقاضیان ویزا درخواست می‌کنند متفاوت است و رعایت کردن نکات آن در گرفتن ویزا بسیار مهم است. به عنوان مثال سفارت آلمان برای ویزای توریستی آلمان، تمامی مدارک را به فارسی قبول می‌کند، سفارت ایتالیا برای ویزای توریستی ایتالیا، مدارک را با ترجمه انگلیسی یا ایتالیایی قبول می‌کند و سفارت اتریش برای ویزای توریستی اتریش، مدارک را فقط با ترجمه آلمانی قبول می‌کند. برای درخواست ویزای مالتیپل کانادا می‌توان به صورت آنلاین یا کاغذی اقدام کرد اما در هر صورت هزینه ویزا باید به صورت آنلاین پرداخت شود. این فقط بخش بسیار کوچکی از نکاتی بود که برای درخواست ویزا باید رعایت کرد.

با توجه به این پیچیدگی‌های موجود، بهترین راه برای گرفتن وقت سفارت و اخذ ویزا، مراجعه به دفاتری است که سالهاست تجربه این کار را دارند. «ویزاگشت» یکی از معتبرترین مراکز برای گرفتن وقت سفارت و ویزا است. گروه «ویزا گشت» با سالها تجربه در حوزه وقت سفارت و مشاوره برای اخذ ویزای کشورهای حوزه شنگن، انگلستان و کانادا، هم اکنون دارای میزان موفقیت بیش از ۸۰ درصد است.

این مرکز با استفاده از تجربه، مهارت و تخصص خود، تا کنون به تعداد زیادی از افراد کمک کرده است تا ویزای مورد نظر خود را اخذ کنند. اعضای گروه «ویزاگشت» با داشتن سابقه سفرهای متعدد به کشورهای اروپایی و همچنین داشتن اقامت دائم اروپا (بلوکارت)، بهترین خدمات را در این زمینه می‌توانند ارائه دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،