تاثیر شگفت آور داروهای عطاری و گیاه درمانی در درمان بیماری ها
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

پنج شنبه 3 بهمن 1398
ن : khashayars

تاثیر شگفت آور داروهای عطاری و گیاه درمانی در درمان بیماری ها

تاثیر شگفت آور داروهای عطاری و گیاه درمانی در درمان بیماری ها

درمان بیماری، مشکلات جسمی و روحی به واسطه عطاری و گیاه درمانی از دیرباز تاکنون انجام می شده است. البته، منظور ما طیف مشکلات پیش پا افتاده تا بسیار مهم و درگیر کننده است. گیاه درمانی به دلیل پایین آوردن عوارض و مشکلات دیگر به علاوه تاثیر گذاری ویژه اما، نیازمند صبر و پیگیری گاهی تنها به دلیل عدم شناخت ما نادیده گرفته می شود.

با اینکه بسیاری از مردم توانند شناخت خوبی از محصولات شیمیایی جهت درمان مشکلات و بیماری های مختلف داشته باشند، اما گاهی آگاه نیستند که برخی از اقلام عطاری و گیاه درمانی چه کمک ویژه ای به آنها خواهد کرد، تا از مشکل یاد شده به سرعت عبور کنند.

عرقیات گیاهی، داروهای گیاهی، روغن های طبیعی و ادویه ها را می توان گزینه های شاخص و مهم در زمینه عطاری و گیاه درمانی دانست، که استفاده‌ی آنها هم چندان سخت نیست. شما با کسب آگاهی از هرکدام می توانید به سادگی برای درمان مشکلات خود فائق آیید. جهت آشنایی بیشتر با این خواص و کاربرد ها این مطلب را دنبال نمایید.

مشکلات قابل درمان با اقلام عطاری و گیاه درمانی

منظور از مشکلات قابل درمان با داروهای عطاری و گیاه درمانی مشکلاتی هستند که تنها با تدابیر کوچک و قابل پیش بینی، رفع خواهند شد. برخی از این مشکلات غیر قابل پیشگیری بوده و به عوامل مختلفی وابسته هستند. بسیاری از افراد، با این مسائل به سختی دست و پنجه نرم می کنند، حال آنکه بسیاری از روش های درمانی مرسوم امروزی شاید پاسخگوی نیاز آنان نباشد.

بیماری های محدود و کوچک مرتبط با چشم مانند خارش آن، اضافه وزن، کمبود وزن و غیره از جمله مسائل مهم اما قابل حل در این دسته جای می گیرند. نکته ای که باید بدانیم این است که، نباید در این مقوله ها به خودمان سخت بگیریم. تنها پشتکار، استفاده صحیح و آگاهی بهتر از عملکرد داروهای عطاری و گیاه درمانی می تواند به ما کمک کند تا از مشکلات یاد شده عبور کنیم.

در وهله اول باید شناخت کافی از مشکل بوجود آمده داشته باشیم. مثلا اینکه چرا لاغر یا چاق هستیم، می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد؛ که با تشخیص پزشک قابل تعیین هستند. البته مرتبط نبودن علل چاقی یا لاغری مشابه با شخص دیگر را نیز باید جدی بگیریم. دارو های عطاری و گیاه درمانی برای هر عامل و مشکل مانند سوء تغذیه، عدم تعادل هورمونی و غیره چاره ساز هستند. این دارو ها در کنار رعایت توصیه های پزشکی مفید بوده و می توانند عوارض نهایی را برای اشخاص کاهش دهند.

جایگاه عرقیات گیاهی جهت درمان مشکلات و بیماری ها

عرقیات گیاهی نه تنها برای بیماری ها و مشکلات مختلف برای ما یاری رسان ویژه ای هستند، بلکه کمک می کنند تا از بروز مشکلات بیشتر جسمی جلوگیری به عمل آوریم. بنابراین نباید آنها را مهجور تنها بگذاریم. به عنوان مثال، کبد چرب مشکل مهم و غیر قابل چشم پوشی دنیای امروز ماست. کبد مهمترین غده بدن ماست که در واقع پالایشگاه آن، به شمار می آید. وقتی اشخاص به این بیماری مبتلا می شوند اولین فکری که به ذهنشان خطور می کند درمان این مشکل است. اما درمان و دارو قطعی در این زمینه تاکنون به وجود نیامده است.

این در حالی است که برخی از عرقیات گیاهی نظیر خار مریم در درمان و پیشگیری از شکل گیری کبد چرب موثرند. البته تنها درمان بیماری ها با عرقیات گیاهی در مقوله داروهای عطاری و گیاه درمانی نیست. شما می توانید یک بطری عرقیات گیاهی بخرید و در قبال آن چندین خاصیت درمانی را وارد سبد خود کنید. خاصیت اصلی و غیر قابل چشم پوشی این اقلام در زمینه داروهای عطاری و گیاه درمانی این است که تنها به خاصیت شاخص یا کاربرد خاص خلاصه نمی شوند. شما می توانید این موضوع را با یک دارو شیمیایی خاص جهت درمان یک بیماری مقایسه کنید.

ادویه جات بی رقیب در دنیای عطاری و گیاه درمانی

ادویه ها از جمله اقلامی هستند که نمی توان برای آنها جایگزینی در داروهای عطاری و گیاه درمانی پیدا کرد. چطور می توان به سراغ یک جایگزین برای زردچوبه، زنجبیل یا فلفل سیاه رفت؟ حتی فکر به آن امری محال است! این ادویه ها جدا از تاثیر ویژه ای که در زمینه ی طبخ غذا، شیرینی ها و دیگر اقلام خوراکی بازی می کنند، دارای خواص دارویی در زمینه عطاری و گیاه درمانی هستند.

ادویه ها چه از طریق غذا دریافت شوند و چه به صورت دمنوش (مثل دارچین، یا زنجبیل) میل شوند تاثیرات لازم خود را بر بدن خواهند گذاشت. بسیاری از ایرانیان در طبخ غذاهای مختلف از این اقلام عطاری و گیاه درمانی استفاده می کنند. پس نمی توان آنها را گزینه هایی فراموش شده در سبد تغذیه دانست. اما بسیاری از ادویه هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، ( مانند سماق، یا آویشن) می بایست به این لیست اضافه گردند. با استفاده ( منظم و نه غیر معمول) ادویه ها، شما می توانید به پیشگیری غیر محسوس از مشکلات جسمی و روحی که ممکن از با قطع مصرف این اقلام به وجود آیند کمک شایانی نمایید.

چرا روغن های طبیعی از محصولات شیمیایی کاربردی ترند؟

تا هنگامی که نتوانیم از قدرت روغن های طبیعی که جزء داروهای عطاری و گیاه درمانی قرار می گیرند با خبر شویم، نمی توانیم از کاربردی بودن آنها به نسبت محصولات شیمیایی سخن بگوییم. منظور از روغن های طبیعی همان روغن هایی هستند که با ارائه مواد لازم معدنی و ویتامین ها به ما کمک می کنند تا از مشکلات جسمی و جنسی خود عبور کنیم. این دست روغن ها در طب سنتی و علوم اسلامی بارها و بارها جهت استفاده، توصیه شده اند. رد پای آنها را می توانیم در طب سنتی دیگر کشور ها نیز به خوبی بیابیم.

روغن های طبیعی همانطور که از نامشان مشخص است با مواد طبیعی ساخته و ارائه می شوند. در اصل هیچ گونه ماده شیمیایی مضاعفی در ساخت آنها وجود ندارد. اقلامی مانند روغن رزماری، روغن بنفشه و غیره جزء این گروه داروهای عطاری و گیاه درمانی قرار می گیرند. در صورتی که قصد دارید تمامی گزینه های مذکور را به صورت یکجا و بدون دردسر تهیه نمایید پیشنهاد می شود به سایت عطاری برتر مراجعه نمایید. سلامت باشید.

.

.

.

این مطلب صرفا یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت محتوای داخل آن با صاحب رپورتاژ و لینکی است که در آن لحاظ گردیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،