بهترین رنگ عسل طبیعی، عسل طبیعی چه رنگی است؟
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

جمعه 29 آذر 1398
ن : khashayars

بهترین رنگ عسل طبیعی، عسل طبیعی چه رنگی است؟

بهترین رنگ عسل طبیعی، عسل طبیعی چه رنگی است؟

 

همواره انتخاب عسل طبیعی یکی از دغدغه های کسانی است که قصد تهیه آن را دارند و عموما حرف های ضد و نقیض بسیاری در این باره زده خواهد شد، در صورتی که ترجیح می دهید عسل طبیعی را تهیه کنید اما در مورد آن اطلاعات کافی را ندارید و یا این که فاکتور های بررسی عسل طبیعی را به خوبی نمی دانید، باید عرض کنیم که عموما و در ظاهر رنگ عسل ها می تواند گویای بسیاری از مواردی باشد که شما در انتخاب خود نیاز دارید.

نمی توان به صورت مستقیم گفت که عسل های به رنگ تیره تر و یا روشن تر مناسب می باشند، چون هر دوی آن ها می توانند از ترکیبات مصنوعی بدست آمده و در واقع چیزی که شما از یک عسل می خواهید نباشند، رنگ های مشکی و روشن کننده عموما به عسل ها افزوده می شوند و این مورد نمی تواند دقیقا همان فاکتوری باشد که شما انتظارش را دارید.

 

تیره بودن عسل می تواند از نحوه نگه داری، حرارت وارد شده به عسل و همین طور گیاه و گلی باشد که شهد از آن تهیه شده است.

امروزه در اینترنت نیز وب سایت های زیادی هستند که انواع مواد غذایی را به فروش می رسانند.

 

خرید عسل طبیعی به صورت آنلاین

 

در مورد دو رنگ روشن و تیره عسل ها باید بگوییم که عموما اگر قبلا تجربه چشیدن آن ها را داشته باشید می توانید متوجه شوید که عسل های روشن تر طعم ملایم تر و عسل های تیره تر در مقابل طعمی تند تر را دارند، باز هم این مورد نسبی است و نمی توان به تمامی عسل های موجود در بازار این فاکتور را وارد نمود. اما به هر حال شما می توانید از طریق وب سایت ویزبی، عسل ها را از زنبوردار بدون واسطه تهیه کنید.

در بخش خاصی از وب سایت این امکان وجود دارد که شما عسل طبیعی را از زنبورداران خریداری کرده، در مورد مشخصات و نحوه کار آن ها اطلاعات کافی را تهیه کنید، در کنار این موارد می توانید گزینه هایی چون سابقه زنبورداری، تعداد کلنی، منطقه و محل تولید و حصول فرآورده طبیعی، منبع گیاهی و امتیازات لازم و دیگر کاربران را بررسی فرمائید.

 

مشخصات و توضیحات تکمیلی در مورد این زنبورداران نیز در ویزبی قابل دریافت است، حق شماست که با پرداخت مبلغ بهترین عسل را خریداری کنید و از سطح کیفیت آن مطلع باشید.

 

فاکتور های مهم انتخاب عسل

 

رنگ و طعم عسلی که قصد تهیه آن را دارید بسیار به محل تولید آن باز می گردد، در آب و هوای سرد خشک، مرطوب و جلگه ای شما با رنگ های متفاوتی نسبت به یکدیگر روبرو می شوید. پس صرف روشن بودن یک عسل نمی تواند اثبات کننده کیفیت بالای آن باشد، در مقابل عسلی که شما تهیه می کنید و تیره است نیز صرفا با بهترین کیفیت به شما عرضه نخواهد شد.

اما عموما گفته می شود که عسل های تیره تر می توانند بهتر و قوی تر مواد قندی را به بدن منتقل کنند، در نتیجه اگر ترجیح می دهید عسل طبیعی و با طعم تند تر تهیه کنید پیشنهاد ما به شما این است که عسل های تیره را در اولویت اول و فاکتور قیمت قرار دهید.

می گویند که کارایی عسل تیره در مقابل مدل روشن آن می تواند با شکر قهوه ای مشابه باشد، افرادی که دارای دیابت هستند به آن ها پیشنهاد می شود که از عسل های روشن تر نسبت به تیره تر استفاده کنند، اما برخی نیز نظرشان این است که به طور کل عسل می تواند برای هر شخص مناسب باشد.

 

بهترین رنگ عسل ها

 

همین طور باید صحبت های بالا را کمی نقض کنیم، البته که همیشه یک ساختار برای عسل ها شبیه به هم نیست، شکوفه درخت نمدار در واقع شهد بسیاری از عسل هایی است که در ایران دیده می شود، رنگ روشنی بر فرم کلی این عسل حاکم است و در مقابل قیمت آن بالا تر است. چون این عسل تند تر بوده و عموما طعم آن به مراتب خالص تر است. پس شما می توانید عسل های طبیعی را به این صورت یافته و خریداری نمائید.

 

هر چه میزان و اندازه کریستال های شکرک کوچک تر باشد، قطعا روشن تر است و اگر رنگ عسل مایل به سفید بوده و یا این که فرم کلی آن تیره تر باشد که در آن ترکیب شکرک مشاهده می شود، قطعا دارای افزودنی های مصنوعی می باشد.

 

آنتی اکسیدان در عسل های تیره و روشن رنگ با یکدیگر متفاوت است، در مدل های تیره با توجه به این که ترکیب به یکدیگر نزدیک تر هستند، قطعا میزان بیشتری را در بر می گیرند. اما اگر برای شما کیفیت مهم است باید به قیمت گذاری عسل نیز دقت کنید، عسل های گران تر قطعا کیفیت بالا تری نخواهند داشت، اما هیچ ارزانی بی حکمت و بی دلیل نیست.

 

مقایسه رنگ عسل ها با یکدیگر

 

رنگ عسل ها در طول گذشت زمان تغییر می کند، اما تمامی عسل های تیره رنگی که در بازار می بینید بنا به این دلیل تیره نشده اند، مواردی چون گذشت زمان باید در برابر اکسیژن و نور بررسی شوند. در این صورت می توان گفت که یک عسل بخاطر مدت زمانی که در معرض اکسیژن قرار گرفته است تیره شده.

در مورد رنگ عسل ها نیز باید عرض کنیم که انواع مختلفی دارند که به مهم ترین آن ها و مواردی که در بازار ایران مشاهده می شود می توان به: کهربایی، کهربایی روشن، کهربایی خیلی روشن، سفید کهربایی تیره، سفید روشن و همین طور سفید آبکی اشاره نمود. نمونه هایی که سفید و آبکی هستند قطعا دارای میزان بالایی شکرک هستند و در این موارد باید بگوییم که تا حد امکان این شکر ها را خریداری نفرمائید.

 

به طور کل عسلی که در دمای بالا تر نگه داری شود زود تر تیره خواهد شد و این اثر تیرگی روی آن می ماند.

 

اشتباهی که می شود مربوط به عسل های تیره است که گفته می شود توسط زنبور های مادر تولید می شود، این اصل به طور کل توسط زنبورداران نیز رد خواهد شد.

 

عسل های تک و چند گیاه

 

عسل های تک گیاه به دلیل استفاده از یک ترکیب عموما رنگ روشن تری و صاف تری دارند، این عسل ها در امریکا محبوب تر هستند و بیشتر مردم امریکا ترجیح می دهند، عسلی که خریدرای می شود رنگ روشن تری داشته باشد و آن را با استفاده از نوشیدنی ها مصرف می کنند.

 

در مقابل عسل های چند گیاه که از ترکیب چند گل و شهد گیاهان ساخته می شوند، قطعا به دلیل تداخل رنگ ها تیره تر هستند و شما در هنگام خرید اگر برایتان مهم است که از ترکیبات خاص گیاهی عسل مورد نظر تهیه شده باشد، باید عسل های تیره تر را تهیه فرمائد.

عسل های گندم سیاه عموما رنگ تیره تر، عسل های مازندران رنگی مایل به سبز و همین طور دیگر عسل ها نیز روشن تر هستند. قطعا خرید عسل با کیفیت این روز ها یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در سراسر دنیا است، به هر حال نمی توان در مورد رنگ عسل ها نظر قطعی داد اما شما می توانید در این باره با مراجعه به سایت ویزبی، دانستنه های خود را بیشتر کرده و حتی عسل را به میزان لازم و با بهترین کیفیت تهیه کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،