آموزش پرایس اکشن
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

جمعه 22 آذر 1398
ن : khashayars

آموزش پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن چه کاربردی دارد؟: در آموزش پرایس اکشن به آموزش بهترین روش معاملاتی میپردازیم که تحلیل ها صرفا براساس تغییرات قیمتی شکل گرفته بر روی نمودار میباشند.

معامله گران از طریق تحلیل و بررسی تغییرات قیمت اقدام به خرید و فروش می کنند. در آموزش پرایس اکشن از هیچ اندیکاتور یا تحلیل بنیادی خاصی استفاده نمی شود.

در روش های دیگر اندیکاتورها مورد بررسی قرار می گیرد اما در پرایس اکشن( Price action ) قیمت های فعلی و آتی سهام در نظر گرفته می شود. بنابراین شما با آموزش پرایس اکشن می توانید سود بسیار زیادی در بازارهای مالی کسب کنید.

از قدیمی ترین سبک های پرایس اکشن میتوان به سبک ادوارد و مگی اشاره کرده که بر پایه سیکل بازار میباشد.

همچنین سبک ال بروکس نیز بر پایه سبک ادوارد و مگی است، اما با این تفاوت که ال بروکس تاکید بیشتری بر روی تک تک شمع ها( یا همان پرایس اکشن) دارد. و بدین ترتیب ال بروکس، الگوهای خود را معرفی کرده است

آموزش پرایس اکشن چه کاربردی دارد؟

معامله از طریق آموزش پرایس اکشن تنها بر اساس داده های قیمت انجام می گیرد و معامله گر با استفاده از داده های قیمت، نقاط ورود و خروج بازار را شناسایی می کند.

دقت کنید در Price action از هیچ اندیکاتوری استفاده نمی شود اما ابزار های تحلیل تکنیکال مانند میانگین متحرک با استفاده از Price action مورد استفاده قرار میگیرد.

در این روش تمرکز ما بر روی رفتار قیمتی بازار است و از اخبار اقتصادی هم استفاده نمی شود. داده های قیمتی معمولا در قالب شمع یا کندل استیک به نمایش گذاشته می شود.

نمودار شمعی نیز همانند نمودار میله ای، چهار قیمت باز، بسته، بالاترین و پایین ترین قیمت، را نمایش میدهند  اما شکل ظاهری آنها متفاوت است و خواناتر از سایر چارت ها میباشند. بنابراین چارت شمعی طرفدار زیادی نسبت به دیگر چارت ها دارد.

برای اینکه به یک معامله گر حرفه ای و سودآور تبدیل شویم باید به دنبال آموزش پرایس اکشن  باشیم  و بدین منظور باید با الگوهای شمعی آشنا باشیم.

به عبارت دیگر، الگوهای شمعی همان قیمتها هستند و روش پرایس اکشن هم به دنبال بررسی تغییرات قیمتی است.

بنابراین روش پرایس اکشن بدنبال تغییرات شکل گرفته در شمع ها یا همان قیمتها میباشد. نحوه قرار گرفتن شمع ها در کنار یکدیگر به معامله گر کمک می کند تا حرکات بعدی قیمت را حدس بزند.

بنابراین در روش پرایس اکشن، تاکید بسیار زیادی بر روی شمع ها داریم. از این رو یادگیری شمع ها در اولویت میباشد.

بنابراین در ادامه، شمع ها و الگوهای شمعی شناخته شده را مرور خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با الگوهای شمعی، دوره الگوهای شمعی با استیو نیسون را مشاهده کنید.

الگوهای شمعی یا کندل استیک

در شکل زیر کندل سبز رنگ یک  کندل صعودی و کندل قرمز رنگ به عنوان یک کندل نزولی می باشد

بنابراین با توجه به اهمیت الگوهای شمعی در پرایس اکشن، در اینجا چند نمونه از پرکاربردترین الگوهای شمعی را با هم بررسی میکنیم. به طور الگوهای شمعی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم میشوند که در اینجا چند نمونه از معروف ترین الگوها را بررسی خواهیم کرد.

در این نوع الگوی شمعی سایه ای در قسمت بالا و پایین بدنه شمع دیده نمی شود.

از ویژگی های بارز ماربوزوریال فشار شدید خریداران در شمع سبز رنگ و فشار شدید فروشندگان در شمع قرمز رنگ می باشد. در نقطه شروع روند نزولی یا صعودی می توانیم الگوی شمعی ماروبزو را شاهد باشیم.

-الگوی شمعی دوجی

الگوی دوجی وقتی که قیمت آغازین و قیمت پایانی یک شمع با هم برابر باشد، ایجاد می شود.

الگوی دوجی نبرد بین خریداران و فروشندگان را نشان می دهد که هیچ کدام بر دیگری غلبه نکرده است. الگوی دوجی می تواند هم الگوی برگشتی باشد و هم الگوی ادامه دهنده.

به عبارت دیگر این الگو نشاندهنده این است که بازار در حالت خنثی میباشد. پس بعد از شکل گیری این الگو، بهتر است صبر کنیم تا پرایس اکشن بیشتری شکل بگیرد و با احتمال بالاتری وارد معامله بشویم.

-الگوی هارامی

الگوی شمعی هارامی  یک الگوهای بازگشتی می باشد. این الگو از دو شمع مادر و دوجی تشکیل شده است.

شمع مادر نشان دهنده نقطه اوج و نزول بازار است. شمع دوجی در درون بدنه شمع مادر(یا همان بازه خرید و فروش شمع مادر) قرار می گیرد. به شکل زیر دقت کنید.

الگوهای پوشاننده صعودی و نزولی

الگوی پوشاننده به این صورت است که دو شمع پشت سر هم قرار می گیرد و رنگ های متضادی دارند.

الگوی پوشاننده به عنوان یک الگوی بازگشتی می باشد و بدنه شمع دوم، شمع اولی را کاملا پوشش می دهد. هر چه تعداد شمع های پوشش دهنده، قدرت الگو زیاد است.

تا اینجا چند نمونه از شمع های کلاسیک را بررسی کردیم. در کنار این شمع ها، حتما باید از الگوهای جدیدتر مانند پین بار، اینسایدبار، فیکی نیز اطلاع داشته باشیم.

برای درک بهتر این الگوها، میتوانید دوره پرایس اکشن با نایل فولر را مشاهده کنید.

.

.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل متن رپرتاژ آگهی قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،