فیلتر در ایر چیست؟
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

جمعه 22 آذر 1398
ن : khashayars

فیلتر در ایر چیست؟

فیلتر در ایر چیست؟

فیلتر در ایر در لغت  از دو بخش "فیلتر" و "درایر" به معنای جداکننده یا فیلتر خشک کن تشکیل شده است ، فیلتر در ایر معمولا قبل از شروع کار سیکل تبریدی که متشکل از بخش هایی مانند کندانسور و اوپراتور می باشد ، قرارمی گیرد و هدف اصلی آن جداسازی برخی مواد اضافی و مضر موجود در سیال در حال جریان مانند رطوبت و گاز های اسیدی حل شده در سیال است. فیلتر در ایر معمولا قطعه ای کوچک ومفید است که باتوجه به نوع آن در مسیر جریان سیال(مایع و یا گاز) قرار می گیردو فیلتر در ایر را می توان تقریبا در هر وسیله ای که سیال به خصوص از نوع مایع در آن جریان دارد پیدا کرد که از ملموس ترین آن ها می توان به سیستم داخلی یخچال، مسیر جریان آب در یخچال های جدیدتر،سیستم تصفیه آب خانگی و کولر های گازی اشاره کرد.

محل قرار گیری فیلتر در ایر

فیلتر در ایر معمولا قبل از شروع بقیه ی قطعات سیستم تبریدی و جهت محافظت از اکپنشن ولو قرار میگیرد تا ذرات معلق ، رطوبت اضافی و محلول های اسیدی و بازی حذف شوند . در این نواحی چون سرعت جریان سیال کمتر می باشد تماس با غشاء فیلتر در ایر بیشتر بوده و علاوه بر آن افت فشار ناشی از فرآیند غشائی کاهش می یابد. فیلتر در ایرها معمولا می توانند دوجهته باشند و می توان آن ها را از هر طرفی در خط جریان سیال قرار داد.

فیلتر درایر

انواع فیلتر در ایر ها

فیلتر در ایرها انواع مختلفی دارند که می توان بسته به نیاز از آن ها اشاره نمود ، در این مقاله قصد معرفی چندی از آن ها را داریم و در مقالات مربوط به هرکدام توضیحات مفصل تری ارائه می شود.

از جمله ی آن ها می توان به زیر اشاره نمود.

  • فیلتر قبل از فیلتر : تصفیه سیال به خصوص آب قبل از فرآیند اصلی تصفیه به جهت حذف برخی آلاینده های بزرگ.
  • فیلتر در ایر واتر سپراتور : این مدل در واقع به جهت روطوبت ناشی از آب در سیال می باشد.
  • فیلتر در ایر میکرو فیلتر : پیش تصفیه هایی با قطر غشاء حداکثر 10 میکرومتر جهت ححذف ذرات کلوئیدی
  • فیلتر در ایر ، در ایر تبریدی : علاوه بر انجام فیلتراسیون ، تا حدی باعث کاهش دمای سیال نیز می شوند.
  • فیلتر در ایر ،درایر جذبی : جذب و جداسازی ذرات جامد و مایع از جریان گاز

اهمیت فیلتر درایر

با توجه به توضیحات بالا قطعا متوجه شده اید که فیلتر در ایر در واقع پیش تصفیه کننده هایی هستند که در مسیر جریان سیال قرار می گیرند ، اهمیت این نوع فیلتر ها در واقع برای محافظت و نوعی کمک به بقیه ی فرآیند های تصفیه و سیستم تبرید می باشد . و عدم حضور آن می تواند باعث خوردگی بقیه قطعات سیستم می باشد .

نوعی فیلتر در ایر

شرکت بهسام با سابقه طولانی مدت در ارائه قطعات صنعتی می باشد که فیلتر در ایر یکی از محصولات این شرکت می باشد ، جهت خرید این محصول می توانید به سایت بهسام مراجعه نمایید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،