آموزش عکاسی دیجیتال
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

یک شنبه 10 آذر 1398
ن : khashayars

آموزش عکاسی دیجیتال

آموزش عکاسی دیجیتال:

برای آموزش عکاسی دیجیتال ابتدا می بایستی علاقه مندان، عکاسی دیجیتال پایه و پیشرفته را به صورت کامل آموزش دیده و پس از آن شاخه های مختلف عکاسی را آموزش ببیند. با شرکت در دوره آموزش عکاسی دیجیتال علاوه بر یادگیری نحوه استفاده از دوربین های دیجیتال و نحوه کار با دوربین های دیجیتال، مباحثی مانند دیافراگرام، عمق میدان، شاتر، روش های نورسنجی و نورپردازی، تعادل رنگ سفید و سیاه و... به علاقه مندان آموزش داده می شود. همچنین با تجهیزات آتلیه ها آشنا شده و در نهایت می توانند در آتلیه های مختلف مشغول به کار شوند و حتی آتلیه های شخصی راه اندازی کنند

چرا آموزش عکاسی دیجیتال :

عکاسی هنر ماندگار کردن لحظات ، از طریق ثبت تصاویر است. پس از ورود تکنولوژی و ابزارهای دیجیتال به دنیای عکاسی ، این هنر بزرگ کم کم به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا کرده وعکاسی دیجیتال پدید آمد. در واقع به بیانی دقیق تر می توان گفت پس از ورود دوربین های دیجیتال به هنر عکاسی و جایگزینی آن ها به جای دوربین های آنالوگ ، هنر عکاسی از حالت آنالوگ به حالت دیجیتال بدل گشت. ورود ابزارهای فناوری به دنیای عکاسی ، مزایای فراوانی داشت. فرآیند عکاسی با دوربین های دیجیتال بسیار ساده تر و نیز سریع تر از عکاسی با دوربین های آنالوگ بود. همین امر موجب افزایش روزافزون تعداد علاقمندان و مخاطبین هنر عکاسی گشت. همچنین از آن پس آموزش عکاسی دیجیتال در مدارس و دانشگاه ها جایگاه ویژه تری پیدا کرده و آکادمیک تر شد. کاربرد عکاسی در صنعت و عکاسی صنعتی نیز به کمک دوربین های دیجیتال گستردگی بیشتری پیدا کرد.

امروزه نیز افراد بسیاری به دنبال فراگیری هنر عکاسی دیجیتال به صورت آکادمیک و تخصصی می باشند. در همین راستا ، در سرتاسر جهان ، همینطور در کشور ما ایران ، دوره های آموزشی زیادی در این حوزه درحال برگزاری هستند که در ادامه مقاله با آن ها آشنا خواهید شد.

 

تاریخچه عکاسی دیجیتال:

در گذشته برای ثبت لحظات خوش از عکس های چاپ شده استفاده می کردیم و آلبوم های گوناگونی را به مجموعه ای از این عکس ها اختصاص می دادیم. با گذشت زمان تکنولوژی پیشرفت کرد و انواع دوربین های دیجیتال به وجود آمد و در همین راستا آموزش عکاسی دیجیتال هم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و آلبوم ها به صورت دیجیتال در گوشی ها و سیستم ها در دسترس قرار گرفتند.

عکاسی دیجیتال در عصر کنونی رایج ترین تکنولوژی برای ثبت انواع تصاویر می باشد.

از فواید عکاسی دیجیتال می توان به آسانی نسبی ویرایش عکس های گرفته شده توسط دوربین های دیجیتال اشاره کرد. همچنین یکی از مزیت های عکاسی دیجیتال نسبت به عکاسی آنالوگ، تعداد عکس های گرفته شده توسط دوربین ها می باشد. چراکه دوربین های عکاسی آنالوگ فقط تعدادی محدود عکس را می تواند ثبت کند این در صورتی است که در عکاسی دیجیتال دوربین عکاسی توانایی ثبت تعداد زیادی عکس را در حافظه خود دارد.

عکاسی علاوه براین که به عنوان یک هنر تثبیت شده است یک نوع علم می باشد و همچنین به صورت صنعت نیز نام برده می شود.

 

انواع دوره های آموزش عکاسی دیجیتال :

: (portrait)1)عکاسی پرتره

یکی از شاخه های آموزش عکاسی دیجیتال می باشد که در این نوع عکاسی، هدف عکاس به تصویر کشیدین چهره فرد می باشد این دوره یکی از پرمخاطب ترین دوره های مجتمع فنی تهران می باشد.

:(photojournalism)2)عکاسی خبری

به عکاسی گفته می شد که در آن هدف از عکاسی خبر رسانی می باشد این بخش از عکاسی بیشتر مورد توجه خبرنگاران می باشد.

:(macro photography)3)عکاسی ماکرو

این نوع عکاسی از دیگر شاخه های آموزش عکاسی دیجیتال که از نمای نزدیک سوژه های کوچک انجام می شود که سوژه در عکاسی بسیار بزرگ تر از اندازه طبیعی آن می باشد.

4)عکاسی صنعتی و تبلیغاتی:

این دو نوع عکاسی از یک دیگر جدا بوده اما مکمل یک دیگر بوده و همواره با یکدیگر ارائه داده می شود.عکاسی صنعتی و تبلیغاتی معمولا برای ثبت فرآیندهای تولیدی و ... انجام می شود.

:(wild life nature)5)عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش به عکاسی از حیوانات و جانداران گفته می شود که بسیار نیازمند دقت و تلاش می باشد علاوه بر این برای دوسداران طبیعت بسیار هیجان انگیز می باشد.

:(fine art)6)فاین آرت

عکاسی فاین آرت اخیرا به یکی از شاخه های پرمتقاضی تبدیل شده است که در این شاخه از عکاسی، عکاس می کوشد که عکسی زیبا بگیرد. در حال حاظر این نوع عکاسی در شبکه های اجتماعی بازخورد بسیار خوبی داشته است

 

دوره آموزش عکاسی دیجیتال مجتمع فنی تهران :

دوره آموزش عکاسی دیجیتال در مجتمع فنی تهران شعبه نیاوران به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی به متقاضیان ارائه می دهد.آموزش عکاسی دیجیتال توسط اساتید خبره و سرشناس عکاسی در مجتمع فنی تدریس می شود. دوره عکاسی دیجیتال به صورت پروژه محور می باشد بدین صورت که تمامی موضوعات ارائه شده در کلاس، توسط هنرجویان گام به گام اجرا می شود. تمامی کلاس آموزش عکاسی دیجیتال به صورت عملی می باشند و هنرجویان تمامی تکنیک ها را به صورت کاملا عملی آموزش می بینند.در پایان دوره های عکاسی دیجیتال، مجتمع فنی تهران شعبه نیاوران به تمامی هنرجویان خود مدرک معتبر دو زبانه ارائه می دهد.علاقه مندان به شاخه های مختلف عکاسی دیجیتال می توانند با ثبت نام در مجتمع فنی تهران شعبه نیاوران با بهترین و به روزترین تجهیزات آتلیه ای و با کمک اساتید خبره، این دوره را آموزش دیده و به صورت حرفه ای عکاسی و نورپردازی کرده و به راحتی وارد بازار کار شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،