خرید و فروش املاک دست دوم در ترکیه
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

یک شنبه 14 مهر 1398
ن : khashayars

خرید و فروش املاک دست دوم در ترکیه

خرید و فروش املاک دست دوم در ترکیه

طبق تبصره 35 قانون املاک و اراضی به شماره تصویب 2644   در 18 ماه مه سال 2012   تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلا مانع می باشد . نظر به دلایل متعدد، بازار خرید و فروش املاک دست دوم رونق بسیار بالایی پیدا کرده و همین امر سبب شده تا شرکتهای فعال در حوزه املاک به مشتریان خود املاک دست دوم را معرفی کنند.

منظور از املاک دست دوم استانبول ، املاکی است از طریق اشخاص به فروش میرسند . در واقع صاحبان این املاک شرکت های سازنده نیستند و شما به جای یک شرکت ساختمانی با یک شخص حقیقی طرف هستید . آپارتمانهای مورد معامله آپارتمانهای نوسازی می باشند که عمر آنها حداکثر 3 سال گذشته و نقل و انتقال آنها به یکی از اشکال زیر انجام خواهد شد :

  • آپارتمان نوسازی که سازنده به خریدار فروخته و سند آنرا نیز منتقل نموده است ولی خریدار هرگز از آن استفاده ننموده و حتی در برخی مواقع آنرا مبله نیز نموده است. در واقع خریدار اول به قصد سرمایه گذاری معامله نموده است.
  • آپارتمان نوسازی که سازنده به خریدار فروخته و سند آنرا نیز منتقل نموده است و خریدار آنرا در اختیار مستاجر قرارداده است.
  • آپارتمان نوسازی که سازنده به خریدار فروخته و سند آنرا نیز منتقل نموده است ولی خریدار بنا به نیاز مالی حاضر است آنرا به زیر قیمت به خریدار بعدی منتقل نماید.

اما چرا املاک دست دوم در استانبول اینقدر پرطرفدار شده است و اغلب خریداران مایل به خرید این نوع املاک میباشند .؟

مزایای خرید املاک دست دوم استانبول

  • قیمت ارزان و واقعی این آپارتمان ها در مقایسه با قیمت پروژه های ساختمانی
  • آماده بودن تمام بخش ها و امکانات این مجموعه ها

درواقع میتوان گفت که مهمترین مزیت خرید املاک دست دوم استانبول ، قیمت رقابتی و بسیار ارزان تر این املاک در مقایسه با املاکی است که از طریق شرکت های ساختمانی به فروش میرسد . وقتی در ارتباط با املاک دست دوم صحبت میکنیم ، در واقع منظور ما املاک خیلی قدیمی و کهنه نمی باشد . تعداد زیادی از این املاک در واقع املاک نوسازی هستند که در زمان ساخته شدن پروژه های ساختمانی با مبلغ ارزان تر توسط افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند ، خریداری میشود و بعد از اتمام پروژه با قیمت ارزان تر از قیمت شرکت سازنده برای فروش گذاشته میشود . به همین دلیل وقتی راجع به املاک دست دوم صحبت میکنیم ، اغلب مجموعه ای نوساز با امکانات خوب مد نظر ما میباشد . به همین دلیل است که شما با پرداخت مبلغ کمتری صاحب آپارتمانی می شوید که تمام امکانات یک آپارتمان نوساز با همان شرایط را دارد. در واقع با توجه به تفاوت عمر حداکثر 3 ساله ، واحد مربوطه مشمول افت قیمت می شود و این در حالی است که تمام امکانات با همان کیفیت محفوظ خواهد ماند.

تفاوت خرید از شرکت های ساختمانی با  املاک دست دوم استانبول چیست ؟

  • شرایط پرداختی به صورت نقد و اقساط
  • قرارداد رسمی با شرکت سازنده
  • شرایط پیش خرید از مجموعه های در حال ساخت با قیمت مناسب

یکی از تفاوت های خرید املاک دست دوم با خرید از شرکت های ساختمانی ، در نحوه پرداخت و در واقع شرایط پرداختی میباشد . اغلب پروژههای ساختمانی شرایط پرداختی ویژه و اقساطی به مشتریان خود پیشنهاد می کنند .اما املاک دست دوم به دلیل اینکه با قیمت ارزانتر و از شخص خریداری میشود ، شرایط پرداختی ندارند و کل مبلغ به صورت نقدی دریافت میشود.

خریدار و فروشنده می بایست طبق قانون 492 قانون نقل و انتقال مالکیت سازمان ثبت اسناد و املاک مصوب سال 2013، 2 درصد از ارزش واقعی را پرداخت کنند. این مبلغ نمی تواند کمتر از مبلغ پرداختی در برگه تسویه حساب عوارض که توسط شهرداری صادر می شود باشد. در فروش خانه های دست دوم ، سیستم برچسب گذاری مسکن که شامل اطلاعاتی از جمله پهنه بندی ، بررسی زمین و سن ساختمان است ، اجرا خواهد شد.

در خرید املاک دست دوم ، بحث اعتماد بسیار مهم است و اینجاست که نقش یک شرکت املاک بسیار بارز است . شرکت املاک به عنوان نماینده خریدار ، موظف است تا کلیه مدارک مربوط به ملک مورد نظر را چک کند و در واقع شرکت املاک به عنوان ناظر در این قراردادها و درست بودن و قانونی بودن تمام مراحل را کنترل میکند و همچنین متعهد است تا به جا آوردن تعهدات هر دو طرف را تا پایان قرارداد کنترل کند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت شرکت رسمی دست دوم در استانبول مراجعه کنید

.

.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی است و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن داخل متن رپرتاژ آگهی قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،