رژیم لاغری مناسب به کمک ۱۰ نکته کاربردی توسط کارشناس تغذیه مشهور
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

دو شنبه 7 خرداد 1397
ن : khashayars

رژیم لاغری مناسب به کمک ۱۰ نکته کاربردی توسط کارشناس تغذیه مشهور

رژیم لاغری مناسب به کمک ۱۰ نکته کاربردی توسط کارشناس تغذیه مشهور

۱- تا جایی که می توانید آب بنوشید

گاهی اوقات مردم احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه میگیرند بنابراین شما می توانید با نوشیدن لیوانی آب خنک که همان چیزیست که بدنتان به آن احتیاج دارد، از خوردن کالری اضافی جلوگیری کنید. اگر آب ساده تاثیر نداشت، یک لیوان آب طعم‌دار را امتحان کنید؛ این یک لیوان آب کمک خوبی به رعایت رژیم لاغری شما می کند.

۲- از خوردن هله هوله دست بکشید

خوردن تنقلات جلوی تلویزیون یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای نابودن کردن دوره رژیمتان است. یا آشپزخانه‌تان را در ساعت مقرری تعطیل کنید یا یک میان وعده کم کالری بخورید مانند یک بسته کلوچه با کالری ۱۰۰.

۳- تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید

اگر میزان کالری که می خورید کمتر از مقداریست که میسوزانید، کاهش وزن خواهید داشت. اما زمانی که تمام مدت گرسنه هستید، خوردن کالری کمتر می تواند یک چالش باشد. دکتر ربکا ریوس، محقق چاقی میگوید

” مطالعات نشان می دهد افرادی که روزانه ۴-۵ وعده غذایی یا میان وعده میخورند بهتر می توانند اشتها و وزن خود را کنترل کنند”.

او توصیه می کند که کالری مصرفی روزانه خود را به غذاها و میان وعده‌های کوچکتر تقسیم کنید.

۴- پروتئین بیشتری به بدن خود برسانید

پروتئین کامل‌ترین غذاست که نسبت به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها احساس سیری بیشتری به ما می دهد. همچنین به حفظ ماهیچه‌ها کمک می کند و سبب چربی سوزی می شود. پس پروتئین‌های سالم مانند ماهی، گوشت خالص، سفیده تخم مرغ، ماست، سویا، آجیل‌ها یا حبوبات در وعده‌های غذایی یا میان وعده‌ها مصرف کنید.

۵- اثر فلفل و ادویه را دست کم نگیرید

برای اینکه از طعم غذایتان رضایت داشته باشید به آن ادویه و فلفل اضافه کنید. مالنا پردومو، سخنگوی انجمن رژیم غذایی  آمریکا می گوید: غذاهایی که پراز ادویه است جوانه‌های چشایی‌تان را تحریک می کند و موجب سیری می شود، بنابراین نمی‌توانید زیاد بخورید. زمانی که احساس می کنید به چیز شیرینی احتیاج دارید یک آبنبات تند بمکید، چرا که شیرین، تند و کم کالری است.

۶- اهمیت خوردن صبحانه را نادیده نگیرید

رژیم ساده‌ای به نظر می رسد :  صبحانه را حذف کنید تا کاهش وزن داشته باشید. اما هنوز هم مطالعات بسیاری هستند که نتیجه عکس را نشان می دهند. نخوردن صبحانه باعث می شود بعدا گرسنه شوید و در هنگام ناهار یا شام لقمه‌های بیشتری بخورید. اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید یا وزن کنونی‌تان ثابت باشد، برای یک میان وعده سالم وقت بگذارید مثل غلات صبحانه با فیبر بالا، شیرکم چرب و میوه.

۷- بیشتر از گذشته بخوابید

هنگامی که خواب کافی نداشته باشید بدنتان شروع می‌کند به تولید بیش از حد هورمون گرلین یعنی هورمون تحریک اشتها و تولید ناکافی هورمون لپتین که به شما می‌گوید سیر هستید. داشتن خواب کافی به شما احساس آرامش و سیری می دهد و مانع از خوردن میان وعده‌های غیرضروری می شود.

۸- آدامس بدون قند بجویید

دفعه بعد که خواستید تنقلات چاق کننده بخرید به جای آن چند عدد آدامس بدون قند بخرید. جویدن انواع خاصی از آدامس‌ها باعث خوش بو شدن نفستان می شود و همچنین به شما کمک می کند تا گرسنگی‌تان را مدیریت کنید، تمایلاتتان به تنقلات را کنترل کنید و به کاهش وزن‌تان هم کمک میکند.

۹- یک دفتر یادداشت برای غذای روزانه‌تان داشته باشید

یک مداد ساده و ورق بطرز جالبی میتواند باعث کاهش وزن‌تان شود. مطالعات نشان می دهد که نوشتن آنچه که می‌خورید و می‌نوشید موجب می‌شود که شما از چیزی که می‌خورید و زمان و مقدار آن آگاه شوید و همین امر باعث می‌شود شما بطور تخمینی کالری کمتری مصرف کنید. در یک مطالعه دیده شده که افرادی که شش روز هفته برنامه غذایی روزانه‌شان را می‌نویسند دوبرابر افرادی که فقط یکبار در هفته و یا کمتر برنامه‌شان را مینویسند کاهش وزن داشته‌اند.

۱۰- ازخانواده و دوستانتان برای رژیم غذایی کمک بگیرید

حمایت شدن می تواند شما را برای رسیدن به هدفتان که همان کاهش وزن  و رسیدن به تناسب اندام است کمک کند. پس به خانواده و دوستانتان درمورد تلاشتان برای رسیدن به یک روش سالم زندگی بگویید. شاید آنها هم در ورزش کردن، درست غذاخوردن و کاهش وزن به شما ملحق شوند. هنگامی که شما تمایل به تسلیم شدن دارید آنها کمک تان خواهند کرد. صادق باشید و آفرین برشما- تجربه کردن خیلی آسانتر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،